×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 7 May , 2024
مراسم افتتاحیه ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب سیرجان برگزار شد/تصاویر

به گزارش “سیرجان خبر”معاون مالی،پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه در مراسم افتتاحیه ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب سیرجان گفت:در استان کرمان نیاز ۱۵۰ هزار متر مربع ساختمان داریم تا کمبود استان برطرف شود و از زمان ریاست آیت الله لاریجانی تمامی طرح های قوه قضائیه ۲ ساله به اتمام می رسد و این پروژه نیز از سال ۹۱ بخاطر کمبود اعتبار تاکنون به طول انجامیده است.
کهزادی در ادامه افزود:دستگاه قضا نقش موثری در پیشرفت صنایع استان و بخش خصوصی دارد تا کمبودها برطرف شود.
وی خاطرنشان کرد:شعار امسال که سال حمایت از کالای ایرانی است و تحریم های خصمانه و ظالمانه دشمنان که در هیچ جای دنیا سابقه ندارد و از دادگستری استان می خواهیم که تمامی وسایل و تجهیزات این مرکز را از محصولات ایرانی خرید کنند.
در ادامه ریاست دستگاه قضا استان اظهار داشت:شهرستان سیرجان بزرگترین و مهم ترین شهرستان از حیث صنعت معدن و تجارت است پس از استان است و مهاجرپذیر است.
موحد خاطرنشان کرد:در سال ۹۶ شهرستان سیرجان تعداد ۵۰ هزار پرونده مختومه داشته است و ۱۲ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شده است و به طور متوسط ۲۷۰۰ پرونده توسط قضات سیرجان رسیدگی می شود و قضات سیرجان از فعال ترین قضات استان هستند
وی در خصوص مسئولیت های دستگاه قضا گفت:رسیدگی به پرونده ها بخشی از فعالیت دستگاه قضا است و در نظم و امنیت،حمایت از سرمایه گذاری و حقوق بیت المال نقش موثر و دخالت مستقیم دارد.
ریاست دادگستری استان کرمان اذعان داشت:شهرستان سیرجان در بخش فن آوری اطلاعات با ۶۶ درصد رتبه برتر استان را دارد و ۴۹ پست فضایی مصوب برای سیرجان داشتیم که ۲۲ پست قضایی در حال حاضر فعالیت دارند و در قسمت اداری ۱۶۷ پست مصوب داریم که ۱۰۱ پست بلاتصدی وجود دارد و حجم کاری بسیار بالایی را شاهد هستیم.
وی در خصوص ساختمان جدید دادسرای عمومی و انقلاب سیرجان گفت:این ساختمان ۳۶۵۰ متر زیربنا دارد و به مساحت ۱۳ هزار متر مربع احداث شده و جزو پروژه های ملی است که ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که از سال ۹۱ با ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و برای تکمیل به یک میلیارد تومان دیگر نیاز دارد.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس نیز اظهار داشت:معمار و بنیان گذار دستگاه قضا شهید بهشتی بود و قضات باید پا جای امیرالمومنین(ع) بگذارند و امروز دستگاه قضا محبوب نظام است و امروز دشمن بیشترین تخریب را به سمت دستگاه قضا دارد چون بیشترین ضربه را خورده است.
حسن پور در ادامه افزود:سیرجان در بحث خیرین سلامت در کشور سرآمد است و خیرین مدرسه ساز نیز در یک روز ۳۰ مدرسه و مجموعه فرهنگی افتتاح کردند و قصد داریم خیرین راه ساز را در شهرستان برای حفظ جان مردم در راه ها راه اندازی کنیم.
وی خاطر نشان کرد:جمعیت سیرجان بیش از ۳۴۰ هزار نفر است و ۱۵ درصد را اتباع بیگانه تشکیل داده اند و جمعیت سیرجان به بیش از ۴۰۰ هزار نفر می رسد که ۵۰ هزار مهاجر به سیرجان وارد شده‌است و از امکانات بهداشت و درمان و آموزشی سیرجان استفاده می کنند.
حسن پور اذعان داشت: در بحث کوی قضات در اولین فرصت زمین مناسب را در اختیار قوه قضائیه قرار می دهیم و در بحث تجهیزات این ساختمان تمام تلاش را بکار می بریم.
فرماندار سیرجان نیز در این مراسم گفت:شهرستان سیرجان ۳۲۴ هزار جمعیت دارد و دومین شهرستان بعد از استان کرمان است که با احتساب اتباع بیگانه به ۴۰۰ هزار نفر می رسد و بیشترین جرائم توسط اتباع بیگانه در سیرجان صورت می گیرد و از خدمات بهداشتی و رفاهی نیز دریافت می کنند.
مکی آبادی اظهار داشت:شهرستان سیرجان دارای ۷ شهر و ۵ بخش می باشد و با ۴ مرکز استان همجوار است و دارای معادن عظیم فولاد است که ۴۰ درصد فولاد کشور را سیرجان تامین می کند و این شهر به دارالحسین معروف است و امن ترین شهرستان بعد از استان می باشد.
وی در پایان گفت:شرکت صنعتی و معدنی گل گهر معین اقتصادی سیرجان است و ۵ معین اقتصادی در سطح شهرستان ایجاد شده‌است و در بخش اقتصاد مقاومتی در آینده حرف اول را می زند.
امام جمعه سیرجان نیز اظهار داشت:ماه رمضان ماه رحمت،برکت و مغفرت است و در این ماه به میهمانی خدا می رویم.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی در ادامه اظهار داشت:جرایمی که مجرمان انجام می دهند و برای قضات مشکل درست می کنند در اثر بی تقوایی و غفلت از یاد خداست.
امام جمعه سیرجان خاطرنشان کرد:امیدواریم که ساختمان جدید دادسرا کم جمعیت باشد و ورود به دادگاه ها کم شود و در سیرجان در سایه وحدت دستگاه قضا و نیروهای نظامی و انتظامی جرائم خاص نداریم.
وی در پایان افزود:برخی مشکلات را در کشور شاهد هستیم و این برای این است که برخی افراد مطیع خداوند و ولی امر مسلمین نیستند و این مشکلات ناشی از عدم اطاعت است.
رئیس دادگستری سیرجان نیز در ادامه در خصوص ساختمان جدید دادسرای سیرجان گفت:همکاران ما در مکان قبلی در یک محیط کوچک ارائه خدمت می کردند که در شان کارمندان و مردم سیرجان نبود و با تجهیز چنین ساختمانی زیبایی نیز به این شهر افزوده می شود.
براهویی خاطرنشان کرد:درخواستی از دکتر کهزادی داریم این است که همین ساختمان تجهیز شود و یک مکان مجزا برای شوراهای حل اختلاف در نظر گرفته شود و کوی قضات نیز بصورت مجزا تاسیس شود.
وی در پایان گفت:ساختمان کنونی دادگاه سیرجان مشکل کمبود جا دارد و آن چه که ما درخواست می کنیم برای همین مردم است که سیرجان با جمعیت ۳۴۰ هزار نفری بزرگترین شهرستان در کل کشور است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.