×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024
مراسم بزرگداشت روز مولانا در سیرجان برگزار شد

به گزارش سرویس فرهنگی “سیرجان خبر” به همت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان و با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان مراسم بزرگداشت روز مولانا برگزار شد.
در این مراسم که با برنامه های متنوع فرهنگی از جمله موسیقی سنتی و … همراه بود،عضو هیأت علمی گروه ادبیات و زبان فارسی دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان با بیان خصوصیات و شخصیت مولانا و ذکر اشعاری از وی به معرفی این شاعر پرآوازه ایرانی پرداخت.
عباس صالحیان کبیر گفت: مولوی در آغازین دوره هایی در تاریخ ما قرار گرفته که متد شناخت ما عوض شده و در دورانی قرار گرفته است که بعد از جنگ های فرسایشی درون ملتی است و مولوی در این دوران کودکی بوده و به همراه پدرش از خراسان به سمت فلات غربی ایران یعنی ترکیه امروزی که مدعی مولوی هم هست هجرت می کند و در دورانی رشد می کند که تفرق و تعصب حرف اول و آخر را در سیاست و هم در مناسبات اجتماعی داشته است.
وی بیان کرد:مولوی صاحب اعتبار و منبر بوده اما به شدت به او خصومت می ورزیدن و تهمت می زدند اما با اینهمه مولوی پیام هایی را می دهد که از آن ملتی است که روش شناسی شناختش را از دست داده و دوباره باید آن را به او یادآوری کرد.
عضو هیأت علمی واحد سیرجان افزود:مولوی به واقع صدای عصر خودش است و در مورد مثنوی که بزرگترین اثر تاریخی تصوف ایران است، مولوی قصدش بر شش دفتر نبوده و در واقع دفتر اول شرح هجده بیت اول است که به اصرار شاگردان مولوی سروده شده و پنج دفتر بعدی هم شرح دفتر اول است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.