×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی برگزار شد

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی “سیرجان خبر” مراسم گرامیداشت هفدمین سالگرد شهادت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی با حضور فرماندهان، مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی و سخنرانی امام جمعه سیرجان در مسجد جامع شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مسئول عقیدتی، سیاسی مرکز آموزش شهدای وظیفه نداجا سیرجان ضمن تسلیت شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی و تبریک بمناسبت میلاد امام باقر(ع) و فرا رسیدن حلول ماه مبارک رجب اظهار داشت: شهدا نزد پروزدگارشان روزی می خورند و شفیعان ما در روز قیامت هستند و یکی از این شهدای گرانقدر صیاد شیرازی است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به رشادت های شهید صیاد شیرازی گفت: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بر یک تابوت بوسه زد و آن تابوت شهید صیاد شیرازی بود و شهادت را مزد این شهید دانستند و اخلاص درونی، شهید صیاد شیرازی را به این جایگاه رساند؛ کسی که در مقابل رییس کل نیروهای مسلح و در زمان ریاست جمهوری بنی صدر ایستاد و در زمان جنگ تحمیلی در کردستان شکست سنگینی به منافقین کوردل داد و چندین هزار نفر از منافقین را نابود کرد.

وی اذعان داشت: این مرد بزرگ با خدا معامله کرد و درنهایت خداوند هم مزد او را که شهادت است به این شهید والا مقام اعطاء کرد و در نهایت این منافقین کوردل با سوء استفاده از روحیه مردم داری شهید نقشه شوم خود را عملی کردند و راه این شهید و شهدای جنگ تحمیلی ادامه دارد که نمونه اش پیشرفت کشور در تمامی زمینه ها است.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلیمن حسینی امام جمعه سیرجان ضمن تسلیت شهادت صیاد شیرازی اظهار داشت: شهید شدن پرواز کردن است و درجه ایمان و معرفت شهید صیاد شیرازی به حدی بود که امتناعی به این دنیا نداشت و در زمان طاغوت به زندان افتاد؛ در انقلاب شکوهمند اسلامی ایستادگی و خلع درجه و در زمان جنگ تحمیلی نقش آفرین و حماسه ساز بود.

وی گفت: اگر بخواهیم به کمال برسیم باید اسلام شناس باشیم و بر مشکلات دنیا صابر باشیم و انسان باید با سختی و تلاش به مقصد برسد و امثال صیاد شیرازی آماده و عاشق شهادت بودند، همانگونه که حضرت زهرا (س) در دفاع از دین و ولایت ایستادگی کرد و تمامی سختی ها و مشکلات را تحمل کرد و برای دفاع از دین جراحت دید و شهید شد.

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.