×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024
مشکل آرسنیک آب سیرجان به زودی حل خواهد شد/ در سرشماری نفوس و مسکن ۶۵ هزار نفر به جمعیت شهرستان اضافه شد/ به عملکرد عمرانی شهرداری سیرجان انتقاد داریم

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” فرماندار سیرجان در جمع خبرنگاران در خصوص آرسنیک آب اظهار داشت: موضوع آرسنیک آب سیرجان مربوط به دیروز و امروز نیست و مربوط به ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته است که مشکل آرسنیک آب سیرجان به زودی حل خواهد شد و مردم هیچ گونه نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

منصور مکی آبادی افزود: از سال ۹۳ حساسیت آرسنیک در سیرجان بیشتر شده است و برای رفع آرسنیک ۳ قدم پیشنهاد شده است که اولین قدم آن گذاشتن دستگاه تصفیه آب بوده که این پروژه انجام شد و استفاده از بطری های غیر استاندارد آب موجب فساد در آب می شود که خطرات بیشتری را در پی دارد.

وی اذعان داشت: دومین گام جداسازی آب شرب از آب شستشو است که هزینه زیادی برای مردم داشته است که این نظریه هم رد شد و گام سوم تصفیه آب داخل لوله است که این پروژه تا ۱۰ روز آینده کلنگ زنی خواهد شد و ۳۰۰ میلیارد هزینه برای این پروژه در نظر گرفته شده است و تا ۸ ماه آینده آب تصفیه شده داخل لوله های آب خواهیم داشت و تاکنون در سیرجان هیچ فردی از سم آرسنیک بیمار نشده است.

فرماندار سیرجان اظهار داشت:توسعه کشت در شورای آب شهرستان ممنوع شده است و کشاورزان حق کاشت جدید ندارند برای این که سفره های آبی زیر زمینی نشست کردند و چاه های غیر مجاز شناسایی و پلمپ شدند که با خاموشی ۴۵ روزه پمپ چاه های کشاورزی باعث افزایش سطح سفره های آبی شده است.

وی گفت: کنتورهای هوشمند بر روی چاه ها نصب خواهد شد که هر چاه به اندازه مقدار مصرفی که در پروانه ثبت شده مصرف کنند و شهروندانی که مصرف خانگی از حد مجاز عبور کند جریمه می شوند.

مکی آبادی در ادامه افزود:برای گل گهر ۱۲۰۰ میلیارد تعهد ایجاد کرده ایم که در پروژه هایی مثل بیمارستان، راه آهن، تصفیه آب، فاضلاب و ایجاد کمربند سبز در نظر گرفته شده است و آبی که به گل گهر می رود غیر قابل شرب است و تنها ۲ درصد از آب منطقه در صنعت استفاده می شود.

فرماندار سیرجان در خصوص سرشماری نفوس و مسکن اظهار داشت:در سرشماری نفوس و مسکن امسال ۶۵ هزار نفر به جمعیت شهرستان اضافه شد و جمعیت به ۳۳۵ هزار نفر رسید که رشد حدود  ۲۵ درصدی داشتیم که در بهمن ماه رسما آمار جمعیت اعلام می شود.

وی گفت: به عملکرد عمرانی شهرداری سیرجان انتقاد داریم و اراده ای به فعالیت عمرانی در شهر نمیبینم و این در حالی است که بودجه چند پروژه را به شهردار داده ایم اما هنوز حرکتی نشده است که تکمیل نشدن ترمینال، جمع نشدن بحث میدان میوه و تره بار و عدم واگذاری پروژه ها به قرارگاه خاتم مصداق های انتقاد بنده به شهردار است.

فرماندار سیرجان اذعان داشت: برکناری شهردار به صلاح نیست اما به شهردار انتقاد وارد است و افرادی که در شورای فعلی سیرجان اراده ای به کار ندارند را در انتخابات رد صلاحیت میکنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.