×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
مهمترین وظیفه مرد در خانواده مراقبت از کیان خانواده است
محمدصادق ایران نژاد

به  گزارش “سیرجان خبر” نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمین مسلمی زاده امام جمعه سیرجان و با حضور جمع کثیری از مردم ولایی شهرستان اقامه شد.

حجت الاسلام والمسلمین مسلمی زاده در خطبه اول نماز جمعه این هفته همچون هفته‌های گذشته به بیان ویژگی های سبک زندگی اسلامی پرداخت و با اشاره به وظایفی که مرد در خانواده بر عهده دارد گفت: مهمترین وظیفه مرد در خانواده مراقبت از کیان خانواده است که در قرآن به آن اشاره شده. مرد بایستی خانواده خود را با توصیه به اوامر الهی و بازداشتن از منهیّات پروردگار، از انحرافات و آتش جهنم دور نماید.

وی افزود: در این مسیر بایستی تذکرات لازم به اعضای خانواده داده شود. اگر پذیرفتند چه بهتر و شما به هدف خود نائل شده اید ولی اگر نافرمانی کردند شما به وظیفه و رسالت خود عمل کرده اید.

امام جمعه سیرجان به وظیفه دیگر مرد در خانواده که همان آموزش قرآن و هنر است اشاره کرد و اظهار داشت: مرد باید در خانواده به اهل بیت خود قرآن و هنر را بیاموزد. پیامبر اکرم (ص) در حدیثی فرمودند: به خانواده خود هنر غزل و ریسندگی و بافندگی و سوره نور را آموزش دهید. دلیل اهمیت آموزش سوره نور آن است که در این سوره بر عفاف و حجاب تاکید شده و خداوند از زنان خواسته از تبرّج و جلوه گری دوران جاهلیت خودداری کنند. رفتار تبرّج آمیز زنان، نه تنها نشانه فرهنگ و تمدن نیست، بلکه نشانه جاهلیت اولی است. بنابراین توصیه به حفظ عفاف و حجاب به اهل منزل از وظایف مهم مردِ خانواده است.

خطیب جمعه سیرجان به برخی دیگر از حقوق خانواده اشاره و خاطرنشان کرد: مرد وظیفه تامین مخارج اولیه زندگی و آموزش احکام دین به اعضای خانواده خود را بر عهده دارد و باید توجه داشت که بر اساس روایات اسلامی، خدمت خالصانه به خانواده، کفاره گناهان کبیره بوده و خشم الهی را فرو می نشاند و نیل به مقام شهداء را به همراه دارد. و مرد می تواند از این مسیر، رضایت خداوند متعال را جلب نماید.

حجت الاسلام والمسلمین مسلمی زاده در خطبه دوم ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع) گفت: امام پنجم ما حق بزرگی بر گردن عالم شیعه دارد و شاگردان بسیاری را برای گسترش مکتب اهل بیت علیهم السلام تربیت کرده است. امام باقر (ع) دریای دانش و شکافنده علوم مختلف بود. آن حضرت توسط یکی از اصحابشان به نام جابر بن یزید جعفی به شیعیانشان چنین پیغام دادند: آنان که به دنبال نزدیک شدن به خدا و اهل بیت هستند فقط در سایه اطاعت و بندگی به این قرابت می رسند چون هیچ قرابت و خویشاوندی بین ما و خداوند وجود ندارد مگر به اطاعت از اوامر الهی…

حجت الاسلام والمسلمین مسلمی زاده ضمن تبریک هفته قوه قضاییه گفت: هر کس که برای ایجاد عدالت، انصاف و رواج دادگری در جامعه تلاش کند برای مردم بسیار ارزشمند است. و این امور جزء وظایف اولیه مجاهدان دستگاه عدلیه و قوّه قضائیه است و شایسته است تمام افراد جامعه قدردان مجاهدت های این عزیزان باشند.

امام جمعه سیرجان همچنین ضمن گرامیداشت دهه اول ماه ذی الحجّه و بیان فضیلت روز عرفه تاکید کرد: روز عرفه یک فرصت طلایی است و باید از آن برای تقرب الی الله و طلب بخشش گناه بهره جست و اعمال این روز را با دقت و جدیت انجام داد. همچنین عید سعید قربان یکی از دو عید بزرگ اسلامی است که باید گرامی داشته شده و سنت‌های این عید از جمله برپایی نماز عید و قربانی در راه خداوند را انجام داد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر عنوان کرد: شهادت شهید بهشتی و یاران باوفایش نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود و باید یاد و خاطره آن عزیزان پیوسته زنده بماند.

مردم انقلابی و شهیدپرور سیرجان مفتخرند که همشهری عزیزشان شهید حاج مهدی نصیری لاری یکی از شهدای واقعه هفتم تیر است. این شهید والامقام یک معلم مکتبی و متعبّد و یکی از عناصر تاثیرگذار در جریان انقلاب بود که با هدایت جریان فکری و انقلابی جوانان و با فدا کردن جان خود، توانست نامی ماندگار از خود بر تارک انقلاب اسلامی بر جای بگذارد.

ایشان همچنین به ترور نافرجام مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در ۶ تیر سال ۱۳۶۰ یک روز قبل از انفجار دفتر حزب جمهوری اشاره کرده و اظهار داشت. خداوند متعال چنین مقدر فرموده بود که این سانحه برای این مرد بزرگ رخ دهد تا در نتیجه در جلسه حزب جمهوری حضور نیافته و جان عزیزش سالم بماند تا پس از چند سال، سکانداری انقلاب و منصب رهبری امت اسلامی را عهده دار گردند. و ما خداوند متعال را از این جهت شاکر و سپاسگزاریم.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.