×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 8 May , 2024
مکمل‌های دارویی ، غذایی و ورزشی را از داروخانه ها تهیه کنید

به گزارش سیرجان خبر؛  دکتر شاهدادی با بیان اینکه آنچه که باید در حیطه ورزش رعایت شود، عدم استفاده از مکمل‌ها است، اظهار داشت: بدن هر فردی براساس شرایط آن فرد مانند جنس، سن، وزن و رژیم غذایی نیازمند استفاده از ویتامین‌ها است و میزان عملکرد اعضای بدن و نیاز روزانه فرد به ویتامین متغیر است.

وی گفت: در جامعه بخشی از مردم به سبب اعتمادی که به نظارت‌های مسئولان دارند فرزندان خود را به باشگاه‌های ورزشی می‌فرستند ولی ممکن است در این مکان‌ها تحت آموزش‌های نادرست برای مصرف مکمل‌های دارویی و غذایی قرار بگیرند.

شاهدادی با بیان اینکه در بسته‌بندی دارویی کارخانه‌ها میزان مجاز مصرف هر ویتامین در یک روز مشخص شده است، اذعان کرد: جوان‌ها به‌ویژه آن‌هایی که ورزش انجام می‌دهند باید به این نکته توجه کنند که مقدار مصرف ویتامین و مکمل‌ها از نیاز روزانه و ورزشی که در یک روز انجام می‌دهند بالاتر نباشد.

وی بعضی از تفکرات ورزشکاران را اشتباه دانست و گفت: ورزشکاران تصور می‌کنند که مصرف مازاد ویتامین‌ها مشکلی برای بدن آن‌ها ایجاد نمی‌کند، اما واقعیت امر این است که ویتامین‌ها مواد شیمیایی هستند که وارد بدن می‌شوند و اگر مازاد بر مصرف باشند به‌طور حتم عوارض جبران ناپذیری را برای اعضای بدن ایجاد می‌کنند داروخانه‌ها از سالم‌ترین مکان‌ها برای عرضه محصولاتی نظیر مکمل‌های غذایی به شمار می‌روند اما نمی‌توان یک صنف را کاملاً پاک و صنفی دیگر را کاملاً ناپاک تلقی کرد چون همه جا افراد سودجو فعالیت دارند که در برابر این گروه باید نظارت بیشتر و برخورد جدی‌تری انجام شود.

شاهدادی با بیان اینکه استفاده از مکمل‌ها بر قلب و کبد تاثیر سویی خواهد داشت، عنوان کرد: فرآورده‌های مکمل دارای ترکیباتی مانند پروتئین، ویتامین‌ها و کربوهیدرات‌ها هستند که در طبقه بندی مواد غذایی قرار می‌گیرند و افراد در استفاده از مکمل‌ها نیاز درمانی پیچیده‌ای پیدا خواهند کرد که احتمال ماندگاری عوارض این محصولات وجود دارد، براساس قانون تنها منبع مجاز برای عرضه مکمل‌های غذایی داروخانه‌ها هستند.

مدیر غذا ودارو دانشکده علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی سیرجان از عموم شهروندان درخواست کرد تا درصورت مشاهده هرگونه‌ تخلف در عطاری ها،سالن های زیبایی،باشگاه‌های ورزشی موضوع را از طریق سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت و یا از طریق تلفن ۰۳۴۳۱۲۹۶۸۰۰ داخلی ۴۱۱ مدیریت غذا و دارو دانشکده سیرجان اطلاع دهند. تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

وی گفت: شهروندان محترم سیرجانی این نکته را در نظر داشته باشند تنها داروخانه‌ها برای مراجعه و دریافت مکمل‌های غذایی و دارویی قابل اعتماد هستند. از مراجعه به افراد سودجو و غیر مجاز که اقدام به عرضه این محصولات در سطح شهر می کنند. جدا خودداری کرده و درصورت مشاهده این افراد به شدت با آنها برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت.

دکتر شاهدادی در پایان : باشگاه‌های ورزشی را محل عرضه ی خدمات ورزشی و سلامت دانست. و از عرضه ی هر نوع دارو و مکمل های غیر مجاز و خدمات غیر تخصصی که میتواند سلامتی افراد جامعه را به مخاطره بیندازد منع کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.