×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
نامزدها بر فعالیت ستادهای خود نظارت داشته باشند

به گزارش «سیرجان خبر»، مجتبی قدیمی در جلسه ای که با حضور کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و روسای ستادها برگزار شد ؛ ضمن تاکید بر رعایت قانون در ایام برگزاری انتخابات گفت : در راستای مقابله با تخلفات انتخاباتی شعب ویژه در دادسرا و محاکم قضائی شهرستان ایجاد شده است تا با تخلفات انتخاباتی برخورد کنند.

 

وی ادامه داد : بر اساس قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۱۳۹۸ باید تمام هزینه‌های انتخاباتی شفاف باشد ، این قانون وظایف و تکالیف مختلفی را هم برای مجریان برگزارکننده و هم برای کاندیداهای انتخاباتی مشخص نموده که هدف نهایی آن شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی است.

 

قدیمی ادامه داد: توجه به این قانون و اجرای درست و کامل آن علاوه بر اینکه به سلامت انتخابات کمک می‌کند به وجه و شان کاندیداهای محترم نیز کمک کرده و از بروز شبهه در سلامت ستاد انتخاباتی آنها جلوگیری می‌نماید.

 

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی شهرستان سیرجان به برخی آثار مثبت اجرای این قانون اشاره کرده و گفت : از جمله مزایای شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی اجرای عدالت انتخاباتی است.

 

وی در ادامه به ماده ۹ قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی اشاره کرد و گفت : نامزدها موظفند تمامی مصارف و مخارج مرتبط با فعالیت‌های انتخاباتی و هزینه‌های تبلیغاتی خود و منابع تأمین مالی این هزینه‌ها و میزان کمک‌های مالی نقدی و غیرنقدی دریافتی را به نحو شفاف در سامانه مالی انتخابات که توسط وزارت کشور راه اندازی گردیده ثبت نمایند تا در ایام انتخابات بتوان به این ماده قانونی به درستی عمل کرد.

 

دادستان عمومی و انقلاب سیرجان ، تصریح کرد: راه‌اندازی کاروان های تبلیغاتی ممنوع بوده و نامزدهای انتخاباتی اجازه برگزاری آن را ندارند.

 

دادستان سیرجان در ادامه توصیه‌ها و هشدارهای خود به کاندیداهای محترم انتخاباتی گفت : یکی از تکالیف ما در ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی شهرستان نظارت جدی درباره جلوگیری از وقوع جرائم جدید انتخاباتی است. این موارد در قانون احصاء شده و کاندیداهای محترم باید نسبت به آنها آگاهی و بر رعایت آن اهتمام داشته باشند.

 

مدعی العموم سیرجان در پایان خاطرنشان کرد : نامزدها موظف هستند بر ستادهای خود نظارت داشته باشند و اگر از سوی اعضای ستاد تخلفی صورت بگیرد خود نامزدها هم به لحاظ قانونی در تخلف شریک هستند.

 

گفتنی است: این جلسه با حضور جمعی از اعضای شورای تامین ، رئیس و اعضای دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان ، جمعی از بخشداران ، شهرداران ، مدیران متولی برگزاری انتخابات ، اعضای هیات های اجرایی ، نامزدهای انتخاباتی و روسای ستادهای ایشان در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان برگزار گردید.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.