×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
نام نویسی در کاروان‌های عمره مفرده از ۶ آذر آغاز می‌شود

make khane khoda hajبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از فارس،ناصر خدر نژاد معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از نام نویسی در کاروان‌های عمره مفرده امسال (۹۳-۹۲) از ۶ آذر ماه خبر داد.

وی افزود: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، دستورالعمل نام نویسی در کاروان‌های عمره مفرده امسال از اوایل هفته آینده در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر می‌شود.

به گفته خدر نژاد، نام نویسی در کاروان‌های عمره مفرده در استان‌های تهران، قم و البرز روز ۸ آذر و سایر استان‌ها در روزهای ششم و هفتم آذر ماه صورت خواهد گرفت.

وی درباره اولویت‌های اعزام به عمره مفرده ۹۳-۹۲ گفت: در این دوره از آن دسته از دارندگان فیش‌های عمره که قبل از سال ۸۷ ثبت نام کرده‌اند و در اولویت ۱ تا ۳۰۰ هستند فراخوان شد‌ه‌اند.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در ثبت نام‌های قبل از سال ۹۰، یک میلیون نفر هنوز به عمره اعزام نشده‌اند که در اعزام‌های پیش رو این افراد فراخوان می‌شوند.

به گفته خدر نژاد در سال ۹۰، ۶ میلیون نفر برای اعزام به عمره مفرده نام نویسی کردند که در نوبت اعزام قرار دارند.

وی درباره مذاکره با شرکت هواپیمایی سعودی و قطعی شدن قیمت عمره امسال گفت: مذاکره با شرکت هواپیمایی سعودی انجام شده و منتظر نظر نهایی آنها هستیم.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت تصریح کرد: قیمت‌های نهایی موسم عمره جدید، روز شنبه اعلام می‌شود و زائران می‌توانند براساس گروه قیمتی‌های که اعلام می‌شود در کاروان‌ها نام نویسی کنند.

وی با بیان این که اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده از نیمه صفر به بعد آغاز خواهد شد از اعزام بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ کاروان و بیش از ۷۵۰ هزار عمره گزار خبر داد.

خدر نژاد همچنین گفت: در روزهای اخیر با بانک‌های عامل جلساتی را برگزار کردیم که به ودیعه گزاران در استان‌ها اطلاع رسانی کنند تا نسبت به نام نویسی در کاروان‌ها اقدام کنند.

چندی پیش رئیس سازمان حج و زیارت گفت: به طور قطع هزینه‌های اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده پیش رو کاهش می‌یابد اما رقم دقیق پس از مذاکره با طرف سعودی اعلام خواهد شد.

اوحدی اضافه کرد: سعی داریم در عملیات عمره آینده، ضمن افزایش کیفیت خدمات رسانی به زائران ایرانی، هزینه اعزام‌ها را نیز کاهش دهیم.

به گفته معاون وزیر ارشاد، حداقل هزینه اعزام به عمره مفرده در سال گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و حداکثر سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که این رقم در اعزام‌های پیش رو کاهش می‌یابد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.