×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024
نانوایی های سیرجان زیر ذره بین بازرسان/شناسایی۱۲ واحد متخلف

 به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی “سیرجان خبر” طی یک ماه گذشته طبق بررسی بازرسان و کارشناسان اداره صنعت معدن تجارت شهر سیرجان از واحد های نانوایی در سطح شهر از ۲۶۰ واحد فعال ۲۲۱ واحد مورد بازرسی قرار گرفتند.

طبق آمار روابط عمومی اداره صنعت،معدن و تجارت در این بازرسی ها دوازده واحد صنفی متخلف، چهار مورد کم فروشی، چهار مورد تقلب در کسب، یک مورد گرانفروشی، سه مورد عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و در دوازده واحد صنفی تخلفات کشف شده گزارش شده است.

در همین رابطه نیز رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سیرجان گفت: سلامت مردم و شهروندان برای ما در اولویت است و تمامی نانوایی های سطح شهر زیر ذره بین بازرسان ما هستند.

محمدرضا خواجویی بیان کرد: ارزش ریالی این پروندهای متشکله ۴۱۶۴۰۰۰۰ ریال می باشد و امیدواریم تمامی واحدهای صنفی اعم از نانوایی ها و دیگر واحدها طبق قوانین به وظیفه خود عمل کرده و اصول مندرجه و دستورالعمل های مربوطه به صنف خود را رعایت کرده تا کمتر با مشکل مواجه شویم و حقی از مردم ضایع نشود.

طبق گزارش میدانی خبرنگار ما از نانوایی های سطح شهر، در بسیاری از نانوایی ها تخلفات بهداشتی به ندرت مشاهده می شود که در این رابطه باید مسئولان بهداشت شهرستان نظارت خود را بر نانوایی ها بیشتر کنند یکی از مشکلات اساسی که در همه واحد های نانوایی مشاهده می شود استعمال دخانیات بویژه سیگار در حین پخت نان است.

عدم رعایت مسائل بهداشتی مثل نبود سرویس بهداشتی مناسب جهت شستن دست ها و نبود مواد شویند همچنین در برخی از نانوایی ها محل پخت نان و خمیر گیری برای مدت ها تمیز نمی شود و شهروندان نیز بیشتر بر مسئله استفاده از جوش شیرین در نان انتقاد داشتند.

افزایش نان در سبد غذایی خانوار همیشه بعنوان یکی از سیاست های دولت در تعیین قیمت ها و حساسیت نرخ بندی آن بوده است اما در مقابل حساسیت زیادی بر کیفیت نان قائل نمی شوند با وجود نان صنعتی بسیاری از مردم هنوز از نانوایی ها سبد غذایی خود را تامین می کنند و انتظار می رود مسئولین و در مقابل مردم نیز بر کیفیت نان حساسیت و نظارت بیشتری داشته باشند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.