×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024
همایش روز دهیاری و شهرداری در سیرجان برگزار شد

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” همایش روز دهیاری و شهرداری ها با حضور جمعی از مسئولین شهرستان و روسای شوراها و دهیاریها در سالن اجتماعات هلال احمر بر گزار شد.
فرماندار سیرجان در این مراسم گفت:شوراهای روستا باید حواسشان به همه چیز باشد و چرا باید شهرداری برخی از مناطق درب شهرداری را بر روی مردم قفل کنند.
مکی آبادی در ادامه افزود:شوراها باید پتانسیل روستا خود را مثل بازارچه صنایع دستی،سفال گری و کاشت گل را در روستای خود پیاده کنند و برای مردم کسب درآمد و اشتغال ایجاد کنند و باید شورا ها از درآمد های ثابت خود بیشترین استفاده را کنند و شورا را به سیاست نکشانند و در مسائلی که در حیطه کاری آن ها نیست نباید دخالت کنند.
در ادامه این مراسم امام جمعه سیرجان گفت:ما انسان ها نتیجه هر عملی را که انجام می دهیم می بینیم و از ریز و کمترین عمل خیر یا شر یا بزرگ ترین آن چه خیر و چه شر را می بینیم و برای تاثیر گذاری روی دیگران ابتدا باید اول به فکر عمل خود باشیم ما اگر اول روی خود تاثیر نگذاریم نمی توانیم روی دیگران تاثیر گذار باشیم.
حسینی در ادامه افزود:باید این مورد را همیشه به یاد داشته باشیم که آبروی شهر و روستا و بخش مهم است و باید برای حفظ آن تلاش کنیم و از مواردی که باعث لکه دار شدن این مورد مهم شود پرهیز شود.
نماینده شوراهای سیرجان در ادامه گفت:شوراها از ارکان تصمیم گیری برای نظام هستند و شوراها باید قانون را رعایت کنند اگر این موضوع رعایت شود ما دیگر هیچ مشکلی نخواهیم داشت چون قانون کاملا وظایف شورا ها را مطرح کرده است.
صدوقی افزود:شورا ها باید به عنوان منتخب شدگان مردم قانون را رعایت کنند و باید امانت دار باشند تا در گوشه و کنار شاهد مسائل متفرقه نباشیم و شورا باید در انتخاب شهردار و شوراهای روستاها در انتخاب دهیار باید مهم ترین موضوع را امانت داری قرار دهند.
نماینده دهیاران سیرجان نیز در ادامه این مراسم گفت: اولین قدم شورا انتخاب دهیار است پس باید در این اقدام بیشترین تفکر شود و خوشبختانه تعدادی از روستا ها حتی بیشتر هم از شهرها کار شده و پیشرفت داشته اند.

شهرآبادی اذعان داشت:متاسفانه با توجه به بیشتر شدن کار در روستاها و پیشرفت آن ها توقع مردم نیز بیشتر شده است و باید هزینه ها هم بهتر شود تا تعامل بر قرار شود.

خبرنگار:امین رضا سالاری

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.