×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024
پایگاه انتقال خون سیرجان در شبهای قدر پذیرای اهدا کننده های خون می باشد/ در سیرجان مشکلی از نظر تامین خون نداریم

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان سیرجان در گفت و گو با خبرنگار“سیرجان خبر” گفت:مرکز انتقال خون وظیفه تامین خون و فرآورده‌های خونی سالم و کافی برای بیماران نیازمند را دارد.

موسوی در ادامه افزود:خوشبختانه پایگاه انتقال خون سیرجان در زمینه تامین خون و فرآورده‌های خونی علاوه بر تامین نیاز این شهرستان تقریبا ۵۰ درصد اضافه خون و فرآورده‌های خونی را به مرکز استان و بیماران تالاسمی جنوب استان و بعضی مواقع به استان های همجوار ارسال می کند.

وی اظهارداشت: شهرستان سیرجان از نظر تامین خون مصرفی در مراکز تحت پوشش مرکز انتقال خون هیچگونه مشکلی ندارد و از ساعت ۸ الی ۱۳ پذیرای اهداکنندگان خون می باشد و از اول سال جدید تا به الان ۱۸۰۰واحد اهدای خون داشته ایم که از این مقدار واحد خون۴۰۰۰ فرآورده خونی تولید شده است که فرآورده های خونی شامل پلاسما پلاکت و گلبول های قرمز می باشد و افرادی که خون اهدا می کنند به سه بیمار نیازمند کمک می کنند.

موسوی در خصوص شرایط اهدا کنندگان خون گفت:حداقل سن اهدا کننده خون ۱۸ سال و حداکثر ۶۰ سال (اهداکنندگان مستمر تا ۶۵)باشد حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم و فواصل اهدا خون هر ۸ هفته یکبار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یکسال برای آقایان از ۴ بار و برای خانم ها از ۳بار تجاوز ننماید.

وی در ادامه اظهارداشت:درصورت وجود علائم آلرژیها مصرف دارو سابقه بیماریهای قلبی و عروقی،ریوی کلیوی ،کبدی و سابقه تزریق خون و فرآورده های آن حتماً پزشک انتقال خون را در جریان قرار دهند.

موسوی در پایان افزود:پایگاه انتقال خون سیرجان در شبهای قدر از ساعت ۲۱الی۱بامداد پذیرای اهدا کننده های خون می باشد.

مصاحبه:مسلم سعید

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.