×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
پوشیدن ماسک در سیرجان فراگیر شد

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” چند روزی است که ویروس آنفولانزا در استان کرمان فراگیر شده است و تاکنون نیز در شهر سیرجان جان یک نفر را گرفته است این در حالی است اوضاع برخی از از شهرستانهای شمالی استان از جمله رفسنجان و خود شهر کرمان نسبت به سیرجان وخیم تر گزارش شده است و موج جدید آنفولانزا هراسی نیز مطرح شده تا بسیاری از شهروندان در رعایت نکات بهداشتی جدی تر شوند.

چند روزی است که مدیریت ستاد بحران استان وضعیت زرد را برای کل استان کرمان اعلام کرده است و این یعنی وضعیت شیوع این بیماری در حال گسترش است و رئیس شبکه بهداشت سیرجان نیز در نشست خبری خود اعلام کرده است که تاکنون ۶۷ نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

مدارس نیز با اعلام ستاد بحران استان نیز در روز های سه شنبه و چهارشنبه تعطیل شده اند شیوع این بیماری که در افراد کهنسال و کودکان فراگیر است باعث شده تا شهروندان با هجوم به داروخانه ها ماسک مورد نیاز خود را تامین کنند که در یکی از محله های پایین شهر سیرجان که کمی از نظر بهداشتی در خط قرمز قرار دارد سری زدیم و از احوالات مردم جویا شدیم.

مثل اینکه مردم عادی حاشیه شهر زود تر از سایرین اهمییت این موضوع را متوجه شده اند،یکی از ساکنان محله حاشیه شهر سیرجان می گوید شبکه های اجتماعی ما را در جریان این ویروس قرار دادند ابتدا فکر می کردیم مثل سایر شایعات دروغ است اما او اذعان کرد که برای کاری به بیمارستان رفتم که متوجه این موضوع شدم.

وی همچنین گفت: ما پس از اطلاع از این موضوع اقدام به خرید ماسک از داروخانه در یک از محلات دیگر کردیم اما با توجه به حجم بالای تقاضا،ماسک تمام شده بود که فردا آن را تهیه کردیم او از وضعیت بهداشتی محلات پایین شهر گلایه کرد و از مسئولین خواست تا دام ها و گاوداری های نزدیک به منازل مسکونی را از این نقطه جمع آوری کنند.

اما یکی از نکاتی که در این بین حائز اهمییت است نحوه رسیدگی به بیماران در بیمارستان های شهر ستان است، دو بیمارستان غرضی و امام رضا(ع) سیرجان که در خدمات رسانی (آنچه که در برخی از نشریات سیرجان مورد نقد قرار گرفته) عملکرد ضعیفی داشته اند این روزها پس از شیوع این ویروس بازهم اوضاع چندان مناسبی بر آن ها حاکم نیست، در بیمارستان امام رضا(ع) وضعیت سالن انتظار برای بیماران بسیار نامناسب و از وسعت کمی برخوردار است که همین ازدحام جمعیت باعث شده تا ویروس به راحتی در بین همه مراجعه کنندگان منتقل شود.

همچنین بسیاری مراجعه کنندگان نیز به نحوه خدمات دهی برخی از پرستاران و رسیدگی به بیماران گلایه مند بودند و هنوز تدابیر ویژه آنطور که شایسته است برای پیشگیری و درمان این بیماری در بیمارستان امام رضا(ع) اندیشیده نشده است.

همچنین نماینده مردم سیرجان و بردسیر نیز در صحن علنی مجلس خطاب به وزیر بهداشت خواستار رسیدگی فوری به وضعیت درمان شهرستان های حوزه انتخابیه با توجه به وضعیت نامناسب مراکز درمانی و نارضایتی مردم در ارائه خدمات بیمارستان های شهرستان های سیرجان و بردسیرشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.