×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
پیشگیری از سرقت منزل در ایام تعطیلات عید سعید فطر
الهه پورآباده

به گزارش سیرجان خبر؛  سرهنگ مرتضی امیرسبتکی در تشریح این خبر ضمن قبولی طاعات و عبادات و تبریک به مناسبت نزدیک شدن به عید سعید فطر اظهار داشت: در آستانه عید سعید فطر قرار داریم و عمدتاً عموم شهروندان برای گشت و گذار و تفریح از منازل خود خارج می‌شوند که می طلبد همگان با هوشیاری و رعایت هشدارهای پلیس ای از هرگونه حوادث تلخ پس از ایام تعطیلات جلوگیری به عمل آورند.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از سرقت‌ها بدون استفاده از زور صورت می گیرد در واقع این بدین معنی است که بسیاری از مردم خانه خود را بدون قفل کردن در و پنجره ها ترک میکند.

سرهنگ امیر سبتکی ادامه داد: در ایام تعطیلات عید سعید فطر قبل از ترک خانه و مسافرت مطمئن شوید که در ورودی پارکینگ ها به داخل منزل قفل هستند برای جلوگیری از سرقت تمامی قفل های درب و پنجره ها را به قفل های قوی تری تغییر دهید.

فرمانده انتظامی سیرجان اضافه کرد :هوشیار باشید اگر متوجه شدید که در اطراف شما فعالیت های مجرمانه توسط سارقان صورت گرفته به امنیت توجه بیشتری کنید این توجه می تواند راهی برای محافظت از خانه و امنیت شما باشد.

سرهنگ امیرسبتکی بیان داشت: همسایگان خود را بشناسید ، شناختن افرادی که در محل و همسایه شما زندگی می‌کنند یکی از مهمترین اقدامات ایمنی است که می‌توانید انجام دهید.

وی ادامه داد :شیوه همسایه بانی که در کشور ما مرسوم است ، یکی از شیوه های رایج جلوگیری از وقوع جرم به ویژه سرقت است ، مطالعات نشان داده که این برنامه راهی موثر برای جلوگیری از سرقت و خشونت است.

فرمانده انتظامی سیرجان تاکید کرد: اگر می خواهید برای مدت زمان طولانی از شهر خارج شوید بهتر از اقوام یا بستگان ای که به آنها اعتماد کامل دارید را از سفر مطلع کنید و از آنها بخواهید در این مدت مراقب خانه شما باشند.

این مقام ارشد انتظامی ابراز داشت :همچنین از اقوام نزدیک بخواهید دائم به خانه شما رفت و آمد کنند ،چرا که در این صورت این گونه به نظر می‌رسد که شما هنوز در خانه هستید.

فرمانده انتظامی سیرجان اعلام کرد :اگر در منزل خود حیاط دارید آن را محافظت کنید ،چنانچه در حیاط خانه خود نردبان ،مخزن های فلزی(بشکه) و یا درخت های بلند و مکان هایی وجود دارد که دزدان بتوانند در میان آنها مخفی شوند یا به خانه شما وارد شوند بهتر از این درختچه ها و درخت ها را کوتاه کنید.

سرهنگ امیر سبتکی خاطرنشان کرد :قرار دادن کلید یدکی خانه زیر گلدان هنگام ترک منزل ممکن است یک فکر خوب به نظر برسد اما این یک دعوت آشکار برای سارقان است که بدون هیچ مشکلی وارد منزل تان شوند.

فرمانده انتظامی سیرجان تصریح کرد : سعی کنید کلید یکی منزل خود را به اقوام درجه یک یا همسایه یا دوستی که به خوبی او را می شناسید و در نزدیکی شما زندگی می کند تحویل بدهید.

سرهنگ مرتضی امیرسبتکی در پایان توصیه کرد: شهروندان می توانند هرگونه گزارشات خود را از طریق سامانه ۱۱۰ مرکز فوریت های پلیسی و یا از طریق سامانه ۱۹۷ دفتر نظارت همگانی اعلام کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.