×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
چه کسی پاسخگو است؟

به گزارش خبرنگار “سیرجان خبر” از ساعات اولیه صبح امروز تعدادی از اعضای شورای شهر سیرجان جهت اعتراض به انتقال آب از سد تنگوئیه به گل گهر در بلوار صفار زاده تجمع کردند و جلوی عملیات این طرح را گرفتند.

در پی شروع مجدد عملیات طرح انتقال آب به گل گهر صبح امروز محسن اسدی؛ از اعضای شورای شهر سیرجان طی تماس تلفنی با سایر اعضاء خواستار حضور  شورا در محل حفر کانال (بلوار دکتر صفار زاده) شد، که با هماهنگی های انجام شده تعدادی از اعضاء از جمله، محسن اسدی، سرلشکر ایران نژاد و خانم رضایی در محل حضور یافتند.

علت اعتراض و حضور اعضای شورا در محل حفر کانال، غیرقانونی دانستن این پروژه است.

محسن اسدی زیدآبادی؛ یکی از اعضای شورای شهر که از ساعات اولیه امروز در محل حضور یافته بود، به خبر نگار ما گفت: وزیر نیرو مدتی قبل اعلام کرد که سیرجان در معرض تنش آبی قرار دارد و مشکل کمبود آب در سیرجان بیداد می کند همچنین اتفاق ناگوار آب سد سیرجان که تنها سد تامین آب شرب شهرستان محسوب می شود به گل گهر که بدون کسب مجوز از شورای شهر  آغاز شده است هیچ توجیهی ندارد.

وی ادامه داد: تنها ارگان عمل کننده برای جلوگیری از حفاری غیر مجاز در سطح شهر، شهرداری است که متاسفانه شهرداری تا کنون هیچ اقدامی برای جلوگیری این طرح انجام نداده است و حدود  ۱۰ روز است که نامه ایی از اداره آب برای جلوگیری از انتقال آب به شهرداری رسیده که هیچ اقدامی برای این موضوع صورت نپذیرفته است.

سرلشکر ایران نژاد؛ عضو دیگر شورای شهر اظهار داشت: طبق برآورد شهرداری حفاری انتقال آب فقط ۹۰میلیارد تومان خسارت به آسفالت وارد کرده و این به جز خسارتی است که به آب های شیرین و سفره های زیر زمینی شهر وارد شده است و قراردادی که بین شهرداری و گل گهر مبنی بر جبران خسارت به زیرساخت های شهری در زمان آقای عارفی بسته شده فقط ۱میلیارد و پانصد هزار تومان بوده و به هیچ عنوان منطقی و قابل قبول نیست،در حال حاضر نیز حسن پور؛ نماینده مردم سیرجان اعلام کرده که پروژه انتقال آب شیرین به گل گهر خیانت به مردم سیرجان است اگر نماینده با وزیر نیرو در مورد انتقال آب به گل گهر مکاتبه کند شاید این مشکل مرتفع شود.

به گزارش “سیرجان خبر” حرف های متناقضی نیز از سوی برخی اعضای شورای شهر شنیده می شود که از جمله آن محسن اسدی و سرلشکر ایران نژاد اعتقاد دارند که هنوز هیچگونه مجوزی به ادامه این طرح داده نشده است. اما حمزه صادقی؛ نایب رئیس شورا اعلام کرده که مجوز طرح انتقال آب به گل گهر از سوی شورای شهر صادر شده اما از این مسیر (بلوار صفارزاده) اجازه انتقال آب را داده نشده است.

shora enteghal ab3 shora enteghal ab2

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.