×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 9 May , 2024
کابینه دولت دوازدهم تکمیل شد/ غلامی و اردکانیان به وزارت علوم و نیرو راه یافتند+ سوابق

به گزارش “سیرجان خبر” جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی برنامه پیشنهادی رضا اردکانیان و منصور غلامی وزرای پیشنهادی نیرو و علوم،تحقیقات و فناوری آغاز و در پایان هر ۲ وزیر پیشنهادی به وزارتخانه خود راه یافتند.

منصور غلامی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از مجموع ۲۷۶ رای اخذ شده، با کسب ۱۸۰ رای موافق، ۸۲ رای مخالف و ۱۴ رای ممتنع حائز اکثریت آرای نمایندگان مجلس برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد.

منصور غلامی در سال ۱۳۳۲ در شهر همدان  متولد شد. وی مدرک کارشناسی خود را در سال ۱۳۵۵ در رشته ترویج و آموزش کشاورزی از مدرسه عالی کشاورزی همدان گرفت و از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۰ عضو جهاد سازندگی همدان و مسئول اردوگاه روستایی قرار گرفت.

وی همچنین از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۲سرپرست دانشکده کشاورزی شهرکرد وابسته به دانشگاه اصفهان و عضو جهاد دانشگاهی اصفهان بود.

غلامی در سال ۱۳۶۴ مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم باغبانی از دانشگاه تربیت مدرس اخذ نمود و در همان سال تا سال ۱۳۶۷ ریاست دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌دار بود. وی پس از آن به مدت دو سال معاونت اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا را بر عهده داشت و بعد از آن مجدداً به مدت یک سال رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا شد.

او در سال ۱۳۷۰ برای تحصیل در مقطع دکتری به دانشگاه آدلاید استرالیا رفت و در سال ۱۳۷۴ در مقطع دکتری رشته علوم باغبانی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و به ایران بازگشت.

غلامی پس از بازگشت به ایران مجدداً به مدت یک سال معاون اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا شد و پس از آن در دولت اصلاحات ریاست دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌دار بود. او هم اکنون نیز رئیس دانشگاه بوعلی سینا است.

همچنین رضا اردکانیان امروز (یکشنبه ۷ آبان) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی از ۲۷۶ رای ماخوذه با کسب ۲۲۵ رای موافق، ۳۸ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع وزیر نیرو دولت دوازدهم شد.

رضا اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو در سال ۱۳۳۷ در شهر یزد به دنیا آمد. وی دانش‌آموخته رشته مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف (۱۳۶۲) است؛ مدرک کارشناسی ارشد در مهندسی منابع آب (۱۳۷۲) و دکتری خود را در زمینه مدیریت منابع آب (۱۳۷۶) از دانشگاه مک مستر کانادا (Mac Master)اخذ کرده است‎.‎‏

اردکانیان مدیری اجرایی در زمینه مدیریت منابع آب است که پارسال به عنوان هماهنگ کننده کارگروه برنامه ریزی سازماندهی دهه جدید بین المللی آب (۱۴۰۷-۱۳۹۷) مصوب مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب شد.

وی پیش از این به عنوان مدیر موسس برنامه دهه اول بین المللی آب و سرپرست معاونت اروپایی دانشگاه سازمان ملل فعالیت کرده و در سالهای اخیر استاد تمام دانشکده علوم زیست محیطیِ دانشگاه فنی درسدن آلمان بوده است.

در طول سه دهه گذشته، اردکانیان مدیر موسس و راه‌اندازی واحدهای مختلفی در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی بوده و به عنوان مقام ارشد سازمان ملل متحد، نقشی کلیدی در پیاده سازی اهداف توسعه پایدار در بخش آب و محیط زیست ایفا کرده است.

پیش از مسئولیت‌های بین‌المللی، وی به عنوان قائم‌مقام وزیر نیرو و نخستین معاون امور آب در وزارت نیرو فعالیت کرده است.

اردکانیان در سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۰ معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو (بیژن زنگنه) بود. وی در دولت نخست اصلاحات، قائم‌مقامی وزارت نیرو را بر عهده داشت و همچنین در دولت دوم اصلاحات (سالهای ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴) معاون امور آب وزارت نیرو بود و مدیریت عامل شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران را بر عهده داشت.

مدیر موسس مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری تحت پوشش یونسکو، مدیر موسس برنامه دهه بین‌المللی آب در شهر بُن آلمان، سرپرست معاونت دانشگاه سازمان ملل متحد در اروپا، مدیر موسس انستیتوی مدیریت منابع زیست محیطی دانشگاه سازمان ملل متحد و همچنین عضویت در هیئت علمی دانشکده علوم زیست محیطی دانشگاه فنی «درسدن» آلمان از مسئولیت‌های بین‌المللی اردکانیان است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.