×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024
یک روز استثنایی برای کودکان کار در سیرجان

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” همایش کودکان کار به مناسبت روز جهانی کودکان کار با حضور جمعی از مسئولان ، خیران ، فرهیختگان و کودکان کار در سالن مهر شهرداری سیرجان به همت موسسه خیریه نیکان برگزار شد.

کودکان کار یک روز را بدون کار تلاش سپری کردند شاید باور این موضوع برای کودکانی که هر روز طعم سختی و کار تلاش را می چشیدند سخت بود اما امروز یک روز رویایی بود ساعاتی که مهمان یک همایش بودند و این برایشان خوشایند بود که در کنار سایر مردم در جامعه برایشان ارزش قائل شده اند.

سخنران این مراسم قاضی علیزاده رئیس اسبق دادگستری سیرجان و کارشناس امور اجتماعی و قضایی بود.

علیزاده در سخنان خود به موضوع حقوق کودکان اشاره کرد و گفت:نباید کودکان را از حق اجتماعی خود محروم سازیم.

کودکان کار دلایل مختلفی برای شروع زود هنگام کار خود داشتند یکی از همین کودکان که در یکی از چهار راه های سیرجان اسپند دود می کند بدهی مادرش را دلیل اصلی کار خود دانست وی گفت: پدرم فوت کرده و مادرم چهار میلیون بدهی دارد من کار می کنم تا بدهی او را بدهم.

یکی دیگر از همین کودکان که نان خشک جمع آوری می کند از علاقه شدید خود به کارو تلاش می گفت: او آرزو داشت هزار دست داشت تا کارهایش را سریع تر انجام دهد او بهترین جمله را به دستهایش هدیه کرد که سالم هستند و با آن ها کسب در آمد می کند.

اما مهم ترین بخش این مراسم تجلیل از خیران موسسه نیکان بود که در اقدامی تحسین برانگیز برای اولین بار بجای مسئولان کودکان کار به روی صحنه آمدند و از خیران با اهدا لوح و گل تقدیر کردند.

تشکیل تیم فوتبال کودکان کار ، تلاش برای تحصیل این کودکان از جمله برنامه های خیریه موسسه نیکان برای کودکان کار در شهرستان سیرجان است.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.