×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
۵۶ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی/ ۲۵۰۰ صنف مزاحم به شهرک جدید منتقل می شوند

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی “سیرجان خبر” محمدرضا خواجویی رئیس اداره صنعت معدن تجارت شهرستان سیرجان در جمع خبرنگاران گفت:اکثر واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی شماره یک سیرجان است و در ۳۲۰ واحد صنعتی سیرجان بالغ بر ۳۵۰۰ نفر مشغول کار هستند.

وی بیان کرد: از سال ۹۰ تاکنون سیرجان نسبت به آمارهای مشخص شده کشوری میزان بیشتری ایجاد اشتغال کرده است و این نشان از پتانسیل شهرستان در زمینه ایجاد شغل است.

خواجویی تصریح کرد: استان کرمان بهشت معادن کشور است و بیش از ۵۰ درصد معادن استان در سیرجان واقع شده است.

رئیس اداره صنعت معدن سیرجان اقتصاد مقاومتی را یک نقطه عطف برای کشور خواند و افزود: باید بانک ها در بحث اقتصاد مقاومتی نقش موثرتری ایفا کنند و با اعطای تسهیلات در تحقق منویات مقام معظم رهبری سهیم شوند.

وی ادامه داد: ۷۵ واحد صنعتی در سامانه جهت اعطای تسهیلات ثبت شده و به بانک های استان معرفی شده اند که در این خصوص ۵۶ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

خواجویی اذعان داشت: در حال حاضر کشور با رکود مواجهه است اما شرایط سیرجان نسبت به سایر شهرستانها در خصوص اشتغال زایی بهتر است.

خواجویی با اشاره به انتقال صنوف مزاحم به شهرک جدید گفت: ۲۶۰ هکتار زمین در شهرک صنعتی شماره دو برای انتقال ۲۵۰۰ واحد از صنوف مزاحم و دارای آلایند در نظر گرفته شده است که ۲۵۰۰ واحد از صنوف مزاحم به شهرک صنعتی شماره دو منتقل می شوند.

وی اظهار داشت:واحدهایی که برای اشتغالزایی نیازمند تسهیلات هستند در صورتی که طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت و یا پروانه بهره برداری داشته باشند می توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده توسط بانک های عامل استفاده نمایند.

خواجویی در پایان اضافه کرد:تمامی سرمایه گذاران سیرجانی و خارج از سیرجان می توانند در سرمایه گذاری طرح های اقتصاد مقاومتی سیرجان مشارکت کنند و از همکاری و حمایت اداره صنعت، معدن و تجارت در تمامی زمینه ها بهره مند گردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.