×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024
۸۰ درصد از جمعیت سیرجان در طرح غربالگری کرونا شرکت کردند/ خطر آغاز موج دوم کرونا در سیرجان

به گزارش “سیرجان خبر” ۴۴ روز است که ویروس کرونا به شهرستان سیرجان رسیده است و از روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا، کادربهداشتی و درمانی شهرستان شهرستان سیرجان مانند بقیه همکاران خود در سطح کشور بی‌وقفه در صف اول مبارزه با ویروس کرونا، ایثار و فداکاری را سرلوحه کار خود قرار دادند.

طرح ها و محدودیت های پیشگیرانه از ابتدای شیوع بیماری کرونا در شهرستان به اجرا گذاشته شد که شامل تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی و حوزوی،انجام طرح غربالگری، ابلاغ بخشنامه ارائه خدمات در دستگاه های اداری با حداکثر یک سوم کارکنان، اعمال محدودیت در فعالیت اصناف و مراکز تجمع از جمله تعطیلی اماکن زیارتی و مذهبی انجام شده و با اجرای طرح فاصله گذاری شاهد کاهش تردد در سطح سیرجان بوده ایم.
گفتنی است این ویروس همچنان در حال گسترش است و مهم‌ترین دستورالعمل برای مقابله با کرونا ویروس، قرنطینه خانگی و پرهیز از حضور در اجتماعات اعلام می‌شود.

معاون دانشکده علوم پزشکی سیرجان در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن تقدیر و تشکر از مردم فهیم شهرستان سیرجان به دلیل همراهی و در خانه ماندن گفت: از شهروندان سیرجانی خواستارم تا مهار این ویروس با مسئولان مربوطه همراهی لازم را داشته باشند و توصیه‌های آنها در مورد ویروس کرونا را جدی بگیرند، زیرا یک بی‌دقتی و عدم مراقبت ممکن است سبب موج دوم و شدیدی از بیماری ویروس کرونا درشهرستان باشد.

دکتر موقری گفت: ما هنوز به حالت ثبات نرسیدیم به هر حال این ویروس پخش شده و به‌دلیل اینکه سرایت آن بالا است حتماً در روزهای آینده موارد ابتلاء خواهیم داشت.

وی بیان داشت: کنترل بیماری وقتی است که موردی از ابتلاء در جامعه نباشد و یا دارویی برای درمان آن کشف شده باشد، لذا در حال حاضر نمی‌توان گفت چه زمانی از دست ویروس کرونا راحت می‌شویم.

دکتر موقری اظهار کرد: خوشبختانه از لحاظ بستری بیماران شهرستان سیرجان نسبت به سایر شهر های استان منطقی است و آمار مرگ و میر نسبت به شهر ها و استان های کشور وضعیت بهتری دارد و این به‌دلیل تلاش زحمت و کادر درمان و بهداشت است.

وی عنوان کرد: احتمال دارد موج دومی در راه باشد و تعداد مبتلایان افزایش یابد به‌همین دلیل از شهروندان خواستاریم پیشگیری و مراقبت را همچنان ادامه دهند.

موقری افزود: با همکاری بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سیرجان ۸۰درصد از جمعیت این شهرستان در طرح غربالگری کرونا شرکت کردند.

معاون دانشکده علوم پزشکی سیرجان در پایان گفت: مهار و کنترل بیماری کرونا در سیرجان تاکنون با رعایت مردم به‌خوبی صورت گرفته است، برای تداوم این روند به همکاری بیشتر مردم نیاز داریم که همچنان در خانه بمانند و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.