×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024
اجرای برنامه ملی پیشگیری از تنبلی چشم تا ۳۰ آذر تمدید شد

به گزارش سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” رئیس اداره بهزیستی سیرجان افزود: با اجرای این طرح از ابتدای آبان امسال، بینایی ۶۰۰۰کودک مورد سنجش قرار گرفته است

مهتاب حسینی اظهار کرد:۹۰ پایگاه دائم در خصوص اجرای این طرح مشارکت دارند که از این تعداد۸۹ پایگاه با چارت و یک پایگاه با دستگاه مخصوص غربالگری بینایی سنجش را انجام می دهند.
رئیس اداره بهزیستی سیرجان گفت: فعالیت ۱۱۲ پایگاه غیر دائم شامل مراکز پیش دبستانی، مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت و  مهدکودک در زمینه اجرای طرح غربالگری و پیشگیری از تنبلی چشم در این شهرستان وجود دارد.
حسینی اذعان داشت:این طرح برای تشخیص تنبلی چشم کودکان سه تا شش سال اجرا می شود و متولدین سال های ۸۹، ۹۰ و۹۱ که ۱۶۰۰۰ کودک در سطح شهرستان مورد معاینه بینایی سنجی قرار خواهند گرفت.
وی یادآورشد: پس از غربال کودکان توسط معاینه کنندگان سطح اول کودکان مشکوک به تنبلی چشم بصورت رایگان به اپتومتریست های طرف قرارداد با بهزیستی مراجعه خواهند کرد.
رئیس اداره بهزیستی گفت: در صورت نیاز به عینک و یا عمل جراحی، کمک هزینه درمان در اختیار خانواده های بی بضاعت قرار خواهد گرفت که سال گذشته تعداد ۹۰۰۰ کودک مورد سنجش بینایی قرار گرفتند که طی معاینات انجام شده تعداد ۶۰۰ کودک مشکوک به مشکلات بینایی سنجی شناسایی شدند که تعداد ۱۰۰ کودک با مشکلات بینایی شناسایی و به اپتومتریست معرفی و امور درمانی آنان توسط اداره بهزیستی سیرجان پیگیری شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.