×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 9 May , 2024
احداث نخستین نیروگاه بیوگاز کرمان در سیرجان

به گزارش سرویس اجتماعی “سیرجان خبر”عبدالوحید مهدوی‌نیا ظهر امروز در همایش شناخت انرژی بیوگاز در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان سیرجان در سال ۹۲ به‌عنوان شهر انرژی پاک معرفی و اعلام شد و در راستای این مهم امروز سرمایه‌گذاری در این بخش مهم و مقرون به‌صرفه است و نخستین نیروگاه بیوگاز در استان کرمان در این شهرستان احداث می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان افزود: شهرستان سیرجان در برنامه‌ریزی جدید سرمایه‌گذاری در بحث بیوگاز از پوست و زائدات پسته، زباله‌های شهری و پسماندهای این نیروگاه می‌تواند مکان مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این بخش برای تولید برق باشد.

وی کشور ایران را بهترین نقطه جهان برای استحصال انرژی پاک از خورشید عنوان کرد و گفت: در تولید این انرژی بهترین نقطه ایران اسلامی استان پهناور کرمان است  و شهرستان سیرجان جایگاه خوب و بهترین شهرستان برای سرمایه‌گذاری و تولید برق از خورشید و بیوگاز است که نیروگاه‌های ۲۰ و ۳۰ کیلو واتی در سیرجان افتتاح می‌شوند.

مهدوی‌نیا اظهار کرد: ۲ هزار و ۲۲۰ نیروگاه پنج کیلوواتی خورشیدی در شهرستان‌های تحت پوشش ما برای مددجویان زیر پوشش در حال احداث است و امروز همه اینها در تولید برق و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.