×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 9 May , 2024
برگزاری دوره آموزشی تب برفکی برای بیش از ۵۰ نفر ازگاوداران سیرجان

به گزارش خبرنگار سرویس بهداشت درمان “سیرجان خبر”دوره آموزشی تب برفکی و بهبود مدیریت بهداشتی در گاوداریها در شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان برگزارشد.

دکتر زینلی پور رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان  سیرجان گفت: این دوره به منظور ارائه نظرات و آخرین دستاوردهای علمی در زمینه مدیریت و کنترل بیماری ورم پستان در  گاوهای شیری با محوریت شناسائی و کنترل ورم پستان و تب برفکی  با حضور بیش از ۵۰ نفر از گاوداران این شهرستان برگزار گردید.

وی درادامه افزود: هدف از برگزاری این دوره آموزشی را آشنایی با نحوه پیشگیری از بروز و انتشار بیماری و اقدامات بیوسکوریتی و افزایش سطح آگاهی گاوداران در این خصوص  عنوان نمود
زینلی پورگفت : ورم پستان درتمام حیوانات پستاندار ماده بروز میکند ولی در گاوهای شیری دارای اهمیت اقتصادی است وآنهم بعلت خساراتی است که به صنعت تولید شیر وفرآورده ها ی آن وارد می شود، ورم پستان  ناشی از یک سلسله نارسائی ها و سوء مدیریت وعوامل محیطی نامطلوب دانستو تصریح کرد با رعایت اصول بهداشتی و مدیریتی می توان گامهای موثری در جهت مقابله با این بیماری برداشت. وی همچنین به دلیل شروع فصل سرد سال از گاوداران محترم خواست ضمن رعایت اصول بهداشتی_ قرنطینه ای و واکسیناسیون به موقع در کنترل بیماری تب برفکی کمال همکاری را با دامپزشکی داشته باشند.
وی در پایان با بیان این موضوع که رعایت اصول بهداشتی در محل گاوداری اصل مهمی کنترل  و جلوگیری از انتشار ورم پستان است گفت: از گاوداران تقاضادارم در صورت مشاهده علایم ورم پستان در بین گاوها از خود درمانی پرهیز نموده و جهت تعیین درمان مناسب با دامپزشکان مجرب مشورت نموده و درصورت استفاده از انتی بیوتیک به هیچ عنوان شیر دام تحت درمان را مورد استفاده قرار ندهند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.