×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024
بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی سیرجان علیه سخنان شرارت امیز ترامپ در سازمان ملل

به گزارش “سیرجان خبر” بار دیگر مجمع عمومی سازمان ملل شاهد یاوه سرایی ها و باج خواهی های جنایت کاری که دستی آغشته به خون مظلومان فلسطینی دارد و هر روز بر قطر کتاب جنایتکارانه خود چندین برگ می افزاید، شده است و سخنرانی نژادپرستانه ترامپ یادآور نسخه‌ای تند از سخنرانی شرارت محور بوش پسر بود ، به طرز خطرناکی ساده‌انگارانه است.
رئیس جمهور آمریکا مانند همیشه یک رویکرد دوگانه دارد و سخنانش بیانیه ای علیه آزادی و دموکراسی و برای ترویج افراطی گری و خشونت بود . این اظهارات ناشی از درک ضعیف رئیس جمهور آمریکا از توافقات بین المللی و مبانی حقوقی آن بوده و از نگاه جامعه جهانی بی اهمیت تلقی می شود. رئیس جمهور آمریکا هنوز از فضای انتخاباتی این کشور و استفاده از حملات لفظی به رقبا برای جلب آرا خارج نشده و لازم است مشاورانش به او یادآوری کنند که رفتارهای تبلیغاتی و نمایشی تاثیری در تغییر اراده و رفتار کشورها ندارد.
اظهارات خصمانه ترامپ علیه کشورمان که با واکنش های منفی حاضران در سالن نیز مواجه شد هیچ کمکی به کسی نمی کند . این اظهارات آمریکا چهره واقعی خود را برای جهانیان آشکار کرده و امروز دنیا همان تصویری را از آمریکا مشاهده می کند که ایران سال هاست در تلاش است آن را آشکار کند .
آمریکابا شکست های پی درپی و خردکننده ای که به ویژه در منطقه از ایران دریافت کرده اند، طبیعی است که سیستم عصبی و انسجام فکری آنها به هم ریخته باشد. سخنان رئیس جمهور آمریکا نباید بی جواب بماند .موضع گیری قاطع در مقابل ترامپ تازه آغاز راه است و آنچه اهمیت راهبردی دارد، این است که آمریکا پاسخ های دردناک تر را در عمل و در رفتار و تصمیماتی که ایران در ماه های آینده خواهد گرفت، مشاهده کند.
در برابر آمریکا ، کشوری که رئیس جمهورش آشکارا و از تریبون سازمان ملل فریاد می کشد که: «از طریق نظامی سایر کشورها را نابود می کند»، راهی جز تقویت بنیه های دفاعی نیست .
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان/.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.