×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 10 May , 2024
تنها راه مقابله با تحریم ها اقتصاد مقاومتی است/ در بحث اشتغال فقط نیروی بومی سیرجان بکارگیری می شود

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” فرماندار سیرجان در جلسه شورای اداری شهرستان اظهار داشت:کار مردم را انجام دادن یک موهبت الهی است علیرغم توطئه های دشمنان و استکبار جهانی و تحریم ها که اگر بر هر کشوری وارد می شد کمر آن کشور می شکست اما با تدابیر مقام معظم رهبری ایران عزیز اسلامی به مسیر توسعه خودش ادامه می دهد و تنها راه مقابله با تحریم ها اقتصاد مقاومتی است که این تحریم ها موجب شد که ما بدانیم منابع مالی و پول حرف اول را نمی زند و توان مدیریتی است که حرف اول را می زند.

مکی آبادی در ادامه افزود:در حوزه اقتصاد مقاومتی بنگاه های راکد در سطح شهرستان وجود داشت که دولت یک سایت بهینه یاب تهیه و همه صنعتگران و کشاورزان در این سامانه ثبت نام کردند که در شهرستان سیرجان ۴۲۵ پروژه صنعتی و کشاورزی در سامانه بهینه یاب ثبت نام کردند که همه این بنگاه ها وام هایشان را گرفتند.

وی اذعان داشت:از مدیران بانک ها دعوت بعمل آوردیم تا از نزدیک با مشکلات شهرستان و بنگاه ها بازدید کنند که ۴۷۵ میلیارد از منابع شهرستانی استفاده و ۴۲۵ پروژه در راستای اقتصاد مقاومتی در حال انجام کار است و انعقاد تفاهم نامه در راستای اقتصاد مقاومتی برای تهیه البسه کارکنان گل گهر که در اختیار بهزیستی و کمیته امداد قرار دادیم و گل گهر باید به مسئولیت های اجتماعی خود عمل کند.

معاون استاندار در ادامه افزود:در طرح فاضلاب سیرجان نیز با گل گهر انعقاد قرارداد انجام شده است و بیمارستان فوق تخصصی گل گهر تا دو سال دیگر به بهره برداری می رسد و راه آهن کرمان به سیرجان که یکی از معظلات ما بود نیز در حال انجام است و در بحث اشتغال نیز فقط نیروی بومی سیرجانی و کرمانی استخدام می شود اعتقاد ما این است که گل گهر یک پتانسیل ملی است اما باید نیروی بومی در گل گهر استخدام شوند.

وی گفت:در راستای مثلث توسعه اقتصادی ۲۴ طرح در سیرجان در حال اجرا است و اگر بتوانیم از پتانسیل مردم شهرستان استفاده کنیم قطعا عمران و آبادانی بیشتری در سطح شهر شاهد خواهیم بود که ۳۲ پروژه خیر ساز در سیرجان به اتمام رسیده است و تجهیزات بیمارستان در سیرجان کامل شده است.

مکی آبادی در خصوص وضعیت راه های شهرستان گفت: در حوزه راه ها ۱۱۰ کیلومتر راه بزرگ راهی در سیرجان اجرا شده است و این یک حماسه است که شهر سیرجان تا ۶ ماه آینده ورودی های بسیار زیبایی خواهد داشت و کمربندی نیز ساماندهی شود تا شاهد شهر زیبایی داشته باشیم

وی اذعان داشت: ۲۵ اثر در حوزه میراث فرهنگی داریم و بادگیرهای چپقی که دارند از بین می رود و جاده اختصاصی باغ سنگی و مرمت قلعه سنگ را در دستور کار داریم.

مکی آباد در پایان اظهار داشت: در حوزه امنیت شاهد بهبود شاخص های امنیتی در شهرستان هستیم که جا دارد از تمامی نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه های قضایی تشکر کنم و گمرک سیرجان امسال رکورد صادرات کالا در سطح کشور را می زند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار در مراسم شورای اداری شهرستان سیرجان ضمن گرامیداشت هفته دولت از تمام مسوولان شهرستان خواست که الویت کاری خود را در خصوص بالا بردن سطح معیشت مردم بگذارند.

‌ذکا اسدی در بحث امنیت در سطح کشور گفت:باتوجه به اینکه کشور مورد تهدید کشورهای استکباری است اما بایستی به امر افتخار نمود که استان کرمان طبق ارزیابی وزارت کشور ازسه استان  برتر می باشد و در بخش بهداشت و سلامت رتبه اول را در سطح کشور داراست.

خبرنگار:هانیه درویش زاده

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.