×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 7 May , 2024
دادگاه بین المللی ایران را محکوم به گرانی فروشی گاز کرده است/ذخیره بیت المال و کشور نباید تاوان اشتباهات مسئولین شود

به گزارش “سیرجان خبر”به نقل از آرمان کرمان،یحیی کمالی پور عضو هیئت ‌رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در رابطه با موضوع فروش گاز ایران به ترکیه و مسائل مربوط شکایت ترکیه از ایران به دلیل گران فروشی در گاز صادراتی به ترکیه اظهار داشت : کشور ترکیه تا کنون ۲ شکایت علیه ایران کرده است ؛ یکی از این شکایت ها بابت کم فروشی و مربوط به گذشته بوده است که رای دادگاه بین المللی به نفع ایران صادر شد.

وی افزود : اما شکایت دوم ترکیه از ایران به خاطر گرانی فروشی در گاز صادراتی بوده است که ایران در این شکایت نامه توسط دادگاه بین المللی  محکوم شده است .

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد : ما بر طبق معاهده ای که از گذشته با کشور ترکیه داشته ایم حق فروش گاز به این کشور را با قیمت بالاتر نسبت به کشورهای دیگر نداشتیم و این معاهده خبطی بوده که از سوی وزارت نفت دانسته و یا ندانسته انجام شده است .

کمالی پور عنوان کرد : سخنان ترکیه از نظر بین المللی قابل پذیرش است زیرا طبق معاهده ای که بین ایران و ترکیه است باید قیمت گاز فروشی به امارات و ترکیه یکسان باشد و ما نمی توانیم گاز را با قیمت بیشتری به ترکیه بفروشیم .

عضو هیئت ‌رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ادامه داد : همیشه اختلافات بین کاهش و افزایش گاز بین ایران و ترکیه بوده است ولی این مسائل ختم به خیر می شد ولی اکنون ترکیه به دلیل گرانی فروشی به دادگاه بین المللی شکایت کرده و نهایتا رای گرفته است .

وی گفت : در این ماجرا چیزی که باید توسط مسئولین ما مورد توجه قرار گیرد این است که خودمان کاری را انجام داده ایم که باعث چنین اتفاقی شده است و اکنون هم باید دستگاه دیپلماسی این موضوع را حل نماید و این ماجرا را مختوم به سازش کند و قرار نباشد که ما تاوان اشتباهات مسئولینمان را بدهیم و پول بیت المال و ذخیره مملکت این گونه به هدر رود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.