×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 11 May , 2024
سحری با حادثه؛ روزه در حریق؛ افطار با خطر

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” این روزها در ماه مبارک رمضان همراه با گرمای طاقت فرسای تابستان افرادی را می توان پیدا کرد که با وجود مشغله کاری سخت و دشوار،همواره یاد خدا را فراموش نکرده اند.

آتش نشان ها  مردانی هستند که روح و جسمشان را برای رویارویی با حادثه پرورش داده اند؛ پس هر جا که باشند بوی خطر و حادثه را می توان در آنجا حس کرد؛ آنها مردان لحظه های سخت و پر اضطرابند و آنجا که آژیر خطر آنها را به سمت حادثه فرا می خواند دیگر برای نجات جان و مال انسان ها سر از پا نمی شناسند؛ اما با همه این ها در کنار سفره ساده افطارشان و در چهره تک تک آنها می توان تلالو آرامش را دید.

حکایت روزهای گرم تابستان و مردانی که بی پروا در دل آتش برای نجات جان بسیاری از انسان ها تلاش می کنند شنیدنی است،آتش نشانان غیور و پر تلاشی که علیرغم شغل سختی که دارند یاد خدا را فراموش نکرده اند و به پاس همدردی با ضعفا سفره ساده خودشان را برای افطار پهن می کنند.

در پنجمین روز از ماه مبارک رمضان به سراغ آتش نشانان سیرجان رفتیم تا یک شب افطار را در جمع این مردان فداکار سپری کنیم که در حین ورود به ساختمان آتش نشانی از چهره خسته آتش نشانان می توان به این موضوع پی برد که آن ها روز سختی را پشت سر گذاشته اند دهان روزه و جدال با آتش موقعیت های سختی را برای این خادمان مردم رقم زده است.

با یکی از آتش نشانان هم صحبت می شوم او از سختی ها و شیرینی های شغل آتش نشانی می گوید در بین حرف های او کلام عمیق خدمت و فداکاری را می توان درک کرد اما به ظاهر او از حوادثی که در طول روز برای مردم اتفاق می افتند کمی ناراحت است اما معتقد است این ناراحتی با خدمت به مردم رفع می شود.

از او می پرسم اگر الان آژیر خطر به صدا در آید چه می کنید؟ پاسخ می دهد: این وظیفه ما است که در همه حال به خدمت رسانی مشغول باشیم چون در آن لحظه افرادی هستند که از ما کمک می طلبند حال در سر سفره افطار باشیم یا کار دیگری برای یک آتش نشان هیچ فرقی نمی کند.

آن ها درک کرده اند که هر جا بوی خطر و حادثه را احساس کردند آماده فداکاری شوند و تنها تلنگری که می توان به آن ها زد صدای آژیر است،صدایی که آن ها را به حادثه فرا می خواند و مشوق اصلی برای خدمت خالصانه به جامعه است.

گزارش:محمدعلی لری همسریشی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.