×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024
درخواست مسئولین سیرجان از وزیر دادگستری

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی “سیرجان خبر” حجت‌الاسلام سید محمود حسینی در دیدار وزیر دادگستری با مردم سیرجان از ناتمام ماندن مصلای نماز جمعه و حوزه علمیه این شهرستان به دلیل نبود اعتبارات خبر داد و خواستار کمک دولت در این زمینه شد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح فاضلاب شهری نیازمند همت دولت و همچنان خواسته مردم است، اظهار داشت: شهرستان سیرجان هنوز فاقد یک بیمارستان دولتی است و باید این امر در دستور کار دولت قرار گیرد و بیمارستان جدید زودتر به بهره‌برداری برسد تا مردم برای درمان به شهرهای دیگر نروند.

امام جمعه سیرجان در خصوص تعطیلی کارخانجات سیرجان گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی نیاز به تولید داخلی و اشتغال جوانان داریم و تعطیلی ۲۰ کارخانه در سطح شهرستان به دلایل اقتصادی مشکل بیکاری و عدم اشتغال را در پی داشته که خوب است دولت به فکر رفع مشکلات کارخانه‌ها باشند.

وی در پایان گفت:در شهرستان سیرجان بیش از ۲۵۰ هزار هیئت مذهبی وجود دارد و سیرجان به نام شهر دارالحسین نامیده شده است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر نیز از مشکلات معیشتی برخی قشرهای جامعه در سیرجان انتقاد کرد و گفت: خیلی از نیروهای بومی در بخش‌های صنعتی و معدنی به‌کار گرفته نمی‌شوند و امروز کارگران حقوقی هم ندارند و با اتمام قرارداد بیکار می‌شوند که باید به فکر آنان بود.

حسن‌پور مشکل مسکن برای اقشار کم‌درآمد و مشکل آب شرب و کشاورزی را از دیگر مشکلات شهرستان عنوان کرد و گفت: آرسنیک آب شهرستان سیرجان ۲۰ برابر بیش از حد مجاز است و خوشبختانه انتقال آب به شهرستان سیرجان می تواند یک تحول چشمگیر برای استان باشد.

فرماندار سیرجان در ادامه گفت: سیرجان بزرگترین شهر استان کرمان و قطب تولید و تجارت است و با وجود تحریم‌ها در طرح‌های عمرانی شهرستان پیشرفت داشته‌ایم و در بحث آسفالت راه ها ۶۵ کیلومتر راه اصلی و ۴۵ کیلومتر را در دست اقدام داریم و بیمارستان ۲۱۶ تختخوابی نیز با همت بخض خصوصی تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

منصور مکی‌آبادی اظهار داشت: در شهرستان سیرجان ۲۵ درصد کاهش جرایم داشته ایم و این حاکی از آن است که سیرجان یک شهرستان امن است و ۵۴۰ هکتار از اراضی تصرفی و حاشیه نشینی به همت دستگاه های اجرایی رفع تصرف شده است و در بحث فاضلاب شهرستان سیرجان به مبلغ ۴۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که برابر با ۱۰ سال اعتبارات استان کرمان است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. رضا

    بابا مردم چقدر باید چوب بی تدبیری مسئولین رو بخورن!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.