×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024
ارتش همواره با انقلاب و با تمام قوا برای حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران می کوشد /آمادگی راه‌اندازی ۲۴ساعته بیمارستان صحرایی در سیرجان هستیم

به گزارش”سیرجان خبر” صبح امروز نشست خبری فرماندهی آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش مستقر در سیرجان به مناسبت روز ارتش با حضور اهالی رسانه و جمعی از مسئولین نیرو دریایی سیرجان برگزارشد.

فرماندهی آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش مستقر در سیرجان در ابتدایی این نشست ضمن تبریک فرارسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: روز ارتش از یادگارهای امام راحل(ره) است و ارتش همواره با انقلاب بوده وبا تمام قوا برای حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران می کوشد و از انقلاب جدا ناشادنی است.
ناخدا علیرضا محمدی اذعان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس توانست در۶۷ روز نیروی دریایی دشمن را شکست دهد و در دوران هشت ساله دفاع مقدس با تلاش نیروی دریایی صادرات نفت با امنیت کامل صورت گرفت وحتی یک روز هم صادرات نفت ایران مختل نشد.

وی گفت: بعداز جنگ تحمیلی نیرویی دریایی به سمت خودکفایی در تجهیزات مورد نیاز خود رفت و امروزه تمامی تجهیزات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی تولید داخلی است و در این زمینه با تلاش دلاور مردان نیرویی دریایی خود کفا شده ایم.
ناخدایکم محمدی افزود: ماموریت نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اجرای پیچیده و مهم ارتش فراتر از خلیج فارس به آبهای بین المللی و دور دست رسیده است به طوری که اکنون ۶۶ ناوگروه نیروی دریایی ارتش در آبهای بین المللی حضور دارد.
وی بابیان اینکه سیرجان نقطه مهمی در کشور است و این شهرستان ارتباط مهمی با دریا دارد و همه ارتباط های ریلی، هوایی و زمینی را هم دارد اظهار داشت: پشتیبانی یک ناو در سواحل مکران و دریای دور دست سخت است و محور این پشتیبانی در سیرجان انجام می‌شود.

فرماندهی آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش مستقر در سیرجان با بیان اینکه در روزهای ابتدائی شیوع ویروس کرونا تجربیات حاصله از مواقع بحرانی نیروی دریایی در اختیار ستاد مدیریت کرونا شهرستان قرار گرفت اظهار داشت: بیمارستان ۳۲ تختخوابی نداجا در سیرجان به عنوان بیمارستان پشتیبان کرونا شهرستان آماده باش است و آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش مستقر در سیرجان آمادگی کامل برای برپایی بیمارستان صحرایی۲۰۰ تختخوابی در مدت ۲۴ ساعت، نصب سامانه های پخت و توزیع انبوه غذا و کمک به تجهیز نقاهتگاه در سیرجان را دارد.
در روزهای ابتدایی شیوع کرونا که کمبود لوازم حفاظت فردی و موارد ضدعفونی وجود داشت، پایگاه نداجا در سیرجان با همکاری نسبت به تامین محلول های ضدعفونی برای ادارات و نهادها اقدام کرد وماشین آلات آتش نشانی خود را در اختیار گندزدایی سطح شهر قرار داده است.

ناخدا محمدی اظهار کرد: در زمانی که متاسفانه واهمه حضور در دو بیمارستان امام رضا(ع) و دکتر غرضی شهرستان به دلیل بستری بیماری کرونا در بین مردم وجود داشت، تا زمان توجیه مردم به آلوده نبودن همه بخش های این دو بیمارستان، بیمارستان ولایت نیروی دریایی سیرجان بستری ها و اعمال جراحی بیماران دیگر را به خوبی پوشش داد.
وی به تصمیم استفاده از امکانات و ظرفیت های نیروی دریایی سیرجان برای عموم مردم این شهرستان اشاره کرد و گفت: بیمارستان ولایت نیروی دریایی سیرجان و فروشگاه زنجیره ای راد که مدتهاست علاوه بر استفاده خانواده نداجا در استفاده عمومی مردم سیرجان قرار دارد اما با تجهیز و توسعه هتل قائم، اماکن ورزشی خصوصا استخر سرپوشیده و جایگاه مجهز و پیشرفته عرضه سوخت این پایگاه نیروی دریایی، این سه پروژه نیز به زودی در استفاده عمومی شهرستان سیرجان قرار خواهد گرفت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.