×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024
کمپ ویژه معتادان متجاهر در سیرجان احداث می شود

به گزارش “سیرجان خبر” ، بهاالدینی در این جلسه از راه اندازی کمپ ماده ۱۶ خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲ مرکز بازپروری فعال در سیرجان، معروف به ماده ۱۵ (ویژه معتادین خودمعرف) در حال فعالیت است که این مراکز نقش مهمی در درمان افراد مبتلا به اعتیاد مواد مخدر ایفا می کنند.

وی افزود: کمپ ماده ۱۶ نیز در سیرجان در حال راه اندازی است و بزودی نسبت به پذیرش معتادین متجاهر اقدام می کند که این کمپ پس از دو سال پیگیری مسئولان به نتیجه رسیده، محل احداث آن جانمایی شده و تا ۱۵ اردیبهشت ما هم مشکل گاز و تجهیزات آن بر طرف می شود تا بتواند فعالیت خود را آغاز نماید.

سرپرست فرمانداری همچنین از استقرار کارگاه آموزشی فنی حرفه ای در محل کمپ خبر داد و گفت: با هماهنگی های به عمل آمده با فنی حرفه ای شهرستان؛ یک کارگاه آموزشی در محل کمپ مستقر شود تا معتادان در زمان باز پروری بتوانند یک حرفه را آموزش ببینند و با پیگیری های بعدی و با کمک شرکت های صنعتی ومعدنی؛ مشغول بکار شوند.

بهاالدینی خاطرنشان کرد: ۱۴ مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ در کل کشور وجود دارد که با کمپ سیرجان ۳ مرکز آن در مرکز استان کرمان مستقر است.

وی تصریح کرد: قریب به ۲ هزار نفر معتاد متهاجر در استان کرمان وجود دارد؛ البته تعریف ما از فرد بیمار کسی است که بی خانمان و بی پناه است و مجبور است در ملا عام زندگی کند و مواد مصرف کند.

بهاالدینی به حمایت از این افراد اشاره کرد و گفت: در این کمپ‌های نگهداری رایگان است و دولت هزینه‌های آن را پرداخت می‌کند و همه جانبه از این افراد حمایت خواهیم کرد تا بتوانند به یک سطح معمولی از زندگی دست یابند.

سرپرست فرمانداری سیرجان با اشاره به خدمات و اقدامات کمپ ماده ۱۶ در مورد معتادین پرخطر خاطرنشان کرد: اگر کمپ ماده ۱۶ به مرکز درمان اجتماع‌محور وصل شود، با انجام اقدامات روانی–اجتماعی؛ چرخه درمان کامل می‌شود.

وی با بیان اینکه ادامه روند درمان‌ بعد از سم زدایی در حوزه اعتیاد باید طراحی شود تصریح کرد: افراد معتادی که درمان می‌شوند نیازمند حمایت و پذیرش خانواده و جامعه هستند تا علاوه بر اینکه چرخه درمان آنان  تکمیل می شود؛ این بیماری مجدد در آنان عود نکند.

بهاالدینی خاطرنشان کرد: با مدیریت اقدامات خیرخواهانه مردم به سمت درمان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد می توان اقدامات موثری در این زمینه انجام داد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.