×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024
فارغ از مسائل سیاسی برای حل مشکلات استان اقدام کنیم/با کار شکنی وزراء در مسائل استان رو به رو هستیم

به گزارش “سیرجان خبر” شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه سال ۹۸  در خصوص اولویت هایی که باید برای بودجه سال آینده استان کرمان در نظر گرفته شود، گفت:استان کرمان بزرگترین استان کشور از نظر وسعت است  اما پر حادثه خیز ترین استان کشور می باشد و این استان روزانه بر رویبره زلزله قرار گرفته است.

وی ادامه داد:استان کویری کرمان در مسئله خشکسالی و کمبود آب با معضلات اساسی دست و پنجه نرم می کند؛ بنابراین دولت باید در بودجه سال ۹۸  چاره اندیشی کند و فارغ از مسائل سیاسی و حزبی دست به دست هم دهند تا این مسائل مرتفع گردد.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اولویت اصلی و اساسی استان کرمان در بودجه سال آینده باید مسئله آب باشد، ابراز کرد: رئیس جمهور سال گذشته در جمع مردم ورسانه ملی قول دادند که تمام اختیارات دولت در اختیار استاندار کرمان به عنوان پایلوت نمونه اقتصاد مقاومتی تفویض خواهد شد.

حسن پور با اشاره به مطلب فوق افزود:ولی تا این لحظه نه تنها هیچ اختیاری به استانداری تفویض نشده است بلکه با کارشکنی وزرا در مسائل استان رو به رو هستیم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای حل مشکلات باید به صورت حنجره واحد کار عملیاتی انجام شود، تصریح کرد: چرا که در جنگ اقتصادی قرار گرفته ایم ودر شرایط پسا برجام چنانچه افراد  بخواهند استعلام کاری را بگیرند ماه ها طول می کشد و استعلام آنها به نوعی نوشدارو پس از مرگ سهراب خواهد بود.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه اقدامات خوبی در سطح استان انجام شده است که باید پیگیری شود، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی استان باید به دنبال تغییر الگوی کشت در استان باشیم و در این راستا باید به سمت کشت گلخانه ای برویم و این فعالیت را به عنوان یک فرهنگ نهادینه کنیم.

حسن پور با اشاره به اینکه  استان کرمان دارای پتانسیل و ظرفیت بسیار خوبی در زمینه انرژی های نو، پاک و خورشیدی است، اظهار کرد: با همکاری مسئولین می توانیم اقدامات مناسبی در این زمینه داشته باشیم.

وی ضمن ابراز تأسف از اینکه استان کرمان پرواز مستقیم به کشورهای همسایه ندارد، عنوان کرد: امروزه  برخی از کشورهای بازار  مستعدی برای استان کرمان دارند و در این راستا با در نظر گرفتن بودجه مناسب در سال آینده میتوانیم پروازهای مستقیم بین کرمان و دوحه،ترکیه و مسکو برقرار کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.