×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
همایش گرامیداشت روز جهانی معلولین در سیرجان برگزار شد

به گزارش “سیرجان خبر” امام جمعه شهرستان با اشاره به آیات قرآنی گفت: تنها تفاوتی که در قرآن بین انسان ها ذکر شده است تفاوت در تقواست لذا تفاوتی بین افراد سالم و معلولین عزیز وجود ندارد. بسیاری از معلولین ما در میادین ورزشی مدال طلا هم گرفته اند چون باور کردند که می توانند.
حسینی افزود: در سایه توکل به خدا و داشتن تقوا ، نقص عضو را نباید یک مشکل دانست بلکه با پرورش نبوغ و استعداد خدادادی این قشر می توان آنها را به اوج شکوفایی رساند.
فرماندار سیرجان نیز در بخشی از سخنان خود با اشاره به مناسب نبودن اطلاق واژه معلول به افرادی که دچار نقص عضو هستند گفت: استفاده از لفظ معلول برای این افراد چندان مناسب نیست و بهتر بود از واژه دیگری استفاده می شد چراکه بسیاری از معلولین ما در سطح دنیا مطرح و مایه افتخار ما هستند و مثل مرحوم جهانبخش صادقی که نشان داد معلولیت محدودیت نیست .
مکی آبادی افزود: بایستی نگاه جامعه و خانواده ها را به این افراد عوض کرد؛ که در این راستا دارد فرهنگ سازی می شود. ما می توانیم این افراد را توانمند و استعداد آنها را کشف کنیم.
معاون استاندار خاطر نشان کرد: ما به عنوان متولیان امر بایستی طرح حمایت از معلولین را اجرا کنیم و اشتغال ، مسکن ، توانمند سازی و تغییر مبلمان شهری حداقل کاری است که برای این قشر می توان انجام داد و اقدامات خوبی در دست انجام است از جمله: رفع مشکل مسکن معلولین در سه فاز که فاز اول آن اجرایی شده و فازهای دوم و سوم نیز در حال اجراست. همچنین تغییر مبلمان شهری را بایستی جزو اولویت های اول برای خدمت به معلولین قرار داد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.