×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024
چپ دست ها باهوش ترند/نیم نگاهی به زندگی چپ دست ها

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” چپ دست‌ها افرادی عجیب و غریب هستند که چپ دست بودن قابلیتی است که تعداد زیادی از مردم دارای آن نیستند، چپ دست ها حدود ۱۰ درصد از جمعیت جهان را تشکیل داده‌اند ولی صادقانه، به نظر می‌رسد جامعه آن‌ها و چپ دست بودن آن‌ها را به کل فراموش کرده است و تنها کافی است نگاهی به ابزارهای تولیدی بیندازید؛ طراحی نامناسب میزها و وسایل آشپزی، همه و همه فقط برای راحتی آدم‌های راست دست به وجود آمده‌اند.
چپ دست ها اکثر نمیکره راست مغزشان فعال است و اکثر خانم ها از هر دو نیمکره مغزشان استفاده می کنند و مردها از نیمکره چپ استفاده می کنند و فعال بودن نیمکره راست در چپ دست ها باعث می شود آدم های احساسی باشند و هنگام حرف زدن دستان خودرا تکان می دهند.
حس دیداری-تمرکز بر تصاویر و الگوها و درک مستقیم و شهودی- و پیروی از احساسات و حافظه تصویری توسط یادداشت و یا ترسیم موضوعات می توان آنها را به خاطر سپرد از دیگر ویژگی های چپ دست ها است.
چپ دستا باهوش تر از راست دست ها هستند و این به دلیل فعال بودن نیمکره راست می باشد و هنر و خلاقیت چپ دست ها بالاتر از راست دست ها است که آنها جالب تر و پیچیده تر فکر می کنند و معمولا در یک گروه از دوستان، ایده های بهتری به سرشان می زند.
مطالعات پیشین دریافته اند که ۲۰ درصد افراد مبتلا به این بیماری ها از جمله افسردگی، اختلال دوقطبی، اسکیزوفرنی و شیدایی، چپ دست بوده اند و اما امروزه مطالعات جدیدتر اظهار می دارند که شیوع این بیماری در چپ دست ها بیشتر از ۲۰ درصد خواهد بود.
یک شهروند سیرجانی چپ دست در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: من تنها شخص خانواده که چپ دست هستم و هنگامی که حرف میزنم دستانم راتکان می دهم و درصورتی دیگر اعضای خانواده من این گونه رفتار نمی کنند.
حسینی اذعان داشت:حدود چندماه پیش به دلیل افسردگی بستری بودم و در صورتی که دیگر اعضای خانواده من مشکلات عصبی بیشتری دارند و دچارچنین بیماری نشدند.
شهروند دیگری نیز درباره مشکلات چپ دستان گفت:در میهمانی ها اگر بغل دستی شما راست دست باشد و شما چپ دست باشید در استفاده از قاشق و چنگال با مشکل مواجه خواهید شد و دست بغل دستی هنگام غذا خوردن شما را اذیت خواهد کرد و بنا بر این اگر چپ دست باشید در مهمانی ها ترجیح می دهید در صندلی بشینید که صندلی کنارتان خالی باشد گاهی نیز لیوان بغل دستی تان را اشتباها بر می دارید.
رضایی گفت:اگر بخواهید کنکور بدهید یا در جلسات امتحان مدرسه و دانشگاه شرکت کنید نشستن بر روی صندلی های تکی مخصوص افراد راست دست برایتان دشوار است و باید بر روی آن برعکس بشینیدو پیدا کردن صندلی تکی ویژه چپ دست ها نیز دشوار است.
یکی دیگر از شهروندان سیرجانی در خصوص چپ دست ها اظهار داشت:خوب نیست با دست چپ بنویسی ،تمرین کن راست دست باشی و… خیلی ازما چپ دست ها از اطرافیانمان در کلاس اول دبستان شنیده ایم.
قاسمی گفت:اماچپ دستی را معمولا نمی توان تغییرداد ولی راست دست ها می توانند با تمرین چپ دست بشوند ولی با کمی سختی اما یک چپ دست نمی تواند.

گزارش:محبوبه عسکریان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.