×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
کاهش بازه زمانی صدور و اصلاح اسناد مالکیت اولویت ماست

به گزارش سیرجان خبر؛ روز پنجشنبه سید مهدی هاشمی مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در آغازین روزهای تصدی مسئولیت جدید، به صورت سرزده از اداره ثبت اسناد شهرستان سیرجان بازدید و در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفت.

وی با تحسین عملکرد این واحد ثبتی در نصب بنر مصادیق حقوق ارباب رجوع و ایجاد ایستگاه مطالعه برای غنی‌سازی اوقات انتظار مراجعین، بیان داشت: مردم ولی نعمت مسئولین هستند و تکریم ارباب رجوع تکلیف شرعی و قانونی ماست.

هاشمی خاطر نشان کرد: تکریم ارباب رجوع علاوه بر گشاده‌رویی و حسن رفتار، ارائه خدمات با کیفیت در سریع‌ترین زمان ممکن را شامل می‌شود و باید با اتخاذ تدابیر و راهبردهایی، بازه زمانی فرآیندهای ثبتی را کاهش دهیم.

مدیر کل ثبت اسناد کرمان با تاکید بر ضرورت کاهش هزینه مراجعین، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های در دست اقدام این اداره کل انعقاد قراردادهای نقشه‌برداری و تثبیت نقشه کلیه اراضی و املاک استان در سیستم کاداستر به منظور کاهش حداکثری هزینه مراجعین و جلوگیری از اطاله روند رسیدگی به پرونده‌های ثبتی است.

وی حدنگاری اراضی کشاورزی را کارویژه سازمان ثبت در سال جاری عنوان کرد و تصریح کرد: صدور اسناد مالکیت برای املاک علاوه بر افزایش ارزش اقتصادی و ایجاد امنیت خاطر مالکین، از بروز اختلافات ملکی جلوگیری می‌نماید و بهداشت قضایی و اقتصادی را در پی دارد.

هاشمی اطلاع‌رسانی مزایای پرشمار اسناد حدنگار جهت ترغیب مالکین به اخذ سند مالکیت را ضرورتی مهم دانست و افزود: طرح یکشنبه‌های روستایی و برگزاری سلسله جلسات آگاه‌سازی چهره به چهره با مالکین اراضی کشاورزی اقدامی ارزشمند در راستای جهاد تبیین است که الحمدلله اداره ثبت اسناد و املاک سیرجان در اجرای این طرح از حیث استمرار و پیوست رسانه‌ای، عملکرد مطلوبی داشته است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در جریان این بازدید سرزده، ضمن گفتگو با تعدادی از مراجعین، در جریان روند رسیدگی به پرونده آن‌ها قرار گرفت و دستورات مقتضی در خصوص این پرونده‌ها صادر کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.