×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 9 May , 2024
۶۸ مورد بیمار مبتلا به ایدز در سیرجان ثبت شده است

به گزارش سیرجان خبر” رییس گروه بیماری های معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان به مناسبت هفته اطلاع رسانی ایدز گفت: کشور ما به سازمان جهانی بهداشت متعهد شده است که تاسال۲۰۲۰ میلادی، ۹۰ درصد مبتلایان به ایدز در ایران از بیماری خود، آگاهی داشته باشند، ۹۰ درصد مبتلایان تحت درمان و مراقبت کامل قرار بگیرند و ۹۰ درصد که تحت درمان هستند، سطح ویروس ایدز و تکثیر آن درخون این گروه به حداقل ممکن برسد.

اکبر اسدی افزود: بیماری ایدز یک بیماری اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی است و برای پیشگیری از آن تمام احاد جامعه و همه مسئول هستند.

وی ادامه داد: بیمار مبتلا به ایدز؛ متهم نیست؛ محکوم نیست؛ جانی نیست؛ بلکه یک انسان عادی مثل من و شماست که به این بیماری مبتلا شده است و پس هرگز فرد مبتلا به ایدز را قضاوت و محکوم و متهم نکنیم.

اسدی اظهار داشت: ۷۰ درصد از مبتلایان به بیماری ایدز از بیماری خود بی اطلاع هستند و در سیرجان در حال حاضر ۶۸ مورد بیمار مبتلا به ایدز ثبت شده است که ۳۴ نفر از آنها فوت کرده و ۳۴ نفر در قید حیات بوده و دارای پرونده هستند که ده نفر از این تعداد زن و دو نفر هم کودک هستند.

وی بیشترین تعداد موارد ابتلا به ایدز را از طریق تماس جنسی حفاظت نشده دانست و گفت: با دست دادن، هم سفره شدن و بوسیدن، بیماری ایدز به هیچ عنوان منتقل نمی شود.

رییس گروه بیماری های مرکز بهداشت سیرجان ادامه داد: مراکز مشاوره بیماری های رفتاری و اجتماعی محل امن ومطمئن برای شهروندانی که رفتار پر خطر داشته اند، می باشد و در سیرجان هم آدرس این مرکز واقع در بلوار دکترصادقی روبروری پارک۱۷شهریور، جنب مرکز بهداشتی سیدالشهدا(ع) واقع شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.