×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024
۵ هزار نفر مددجو تحت پوشش بهزیستی سیرجان قرار دارند/ فرزندان ذکور مددجویان از خدمت معاف می شوند

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” رئیس اداره بهزیستی سیرجان صبح امروز در جمع اهالی رسانه اظهار داشت:۱۲آذر ماه آغاز روز معلولین نامگذاری شده است و یک هفته درسال به نام هفته معلولین در تقویم ثبت شده است.

دکتر مهتاب حسینی در ادامه افزود: ۵ هزار نفر از بهزیستی حمایت می گیرند که ۶۰ درصد معلولیت ها،معلولیت ذهنی و جسمی هستند و ۴۰درصد معلولیت های شنوایی،بینایی و گفتار هستند.

وی در ادامه اذعان داشت:۲۰۰ نفر ازاین افراد معلول مستمری بگیر اداره بهزیستی هستند و بقیه معلولین ازخدمات دیگر بهزیستی مانند کمک های توان بخشی و مراکز خدمات رسان روزانه مانند مرکز اوتیسم که سال گذشته در سیرجان افتتاح شد و حرفه آموزی دختران،تیم های سیار که به خانه ضایعه نخاعی می روند و به صورت سیار با این افراد معلول همکاری می کنند.

ریاست اداره بهزیستی در خصوص کمک هزینه تحصیل به دانشجویان معلول گفت:در حال حاضر ما ۶۲ دانشجو معلول داریم که حدود ۹۰درصد هزینه تحصیل این دانشجویان از طریق بهزیستی تامین می شود.

وی در ادامه افزود: کارفرمایانی که از معلولین به عنوان نیروی کار استفاده می کنند حق بیمه آن کارگر توسط بهزیستی پرداخت و کارفرما از حق بیمه این نیرو معاف می شود و افراد خویش فرما هم به مدت ۵ سال حق بیمه شان را اداره بهزیستی به تامین اجتماعی می پردازد و کمک هزینه کاشت حلزون به معلولین ناشنوا داده شده است و یک هزینه مشارکت خانواده در کاشت حلزون داریم که خانواده های که از توان مالی خوبی برخوردار نیستند از پرداخت این هزینه معاف شدند.

حسینی خاطر نشان کرد:بهزیستی به افراد معلول کمک هزینه مناسب سازی خودرو و مسکن ارائه می دهد که این کمک هزینه امسال به  ۵۲ نفرداده شده است به معلول های ضایعه نخاعی علاوه بر مستمری، هزینه نگهداری هم به خانواده آنها و وسایل توانبخشی به معلولین داده می شود که در سال جاری ۸۵ ویلچر بزرگ،۲۱ویلچر متوسط، ۴عدد ویلچر گردنی،۳عدد ویلچر مخصوص بچه های cp تعداد ۲۲ عدد ویلچر حمام و ۴۵ تخت، والکر، عصا، دست و پای مصنوعی که ۴۵ مورد  و ۵ مورد تحویل مسکن و وام های خود اشتغالی داریم که ۳ میلیارد در سال گذشته به افراد معلول واگذار شده است.

وی در خصوص مناسب سازی معابر و مراکز تفریحی در سیرجان گفت:پارک ملت برای مناسب سازی فضای مخصوص معلولین انتخاب شده است و به زودی وارد فاز اجرایی می شود.

دکتر حسینی در زمینه برنامه پیشگیری تنبلی چشم اظهار داشت: تعداد ۶۰ بچه که اگر شناسایی نمی شدند نابینا می شدند و ۵۴ درصد گروه هدف ما شناسایی شده اند و کودکان سنین ۳ تا ۴ سال که در مهدکودک ها بسر نمی برند در معرض خطر هستند که این طرح تا پایان آذرماه تمدید شده است.

ریاست اداره بهزیستی در خصوص تعداد ورود مددجوها به اداره بهزیستی گفت:به طور میانگین ماهیانه ۱۰ الی ۱۵ مورد به معلولین تحت پوشش این اداره وارد می شود که عده ای از آنان پس از توامندسازی از سوی بهزیستی از زیر پوشش و حمایت بهزیسیتی خازج می شوند.

وی با اشاره به معافیت فرزندان ذکور مددجویان اذعان داشت:در خصوص معلولین مشمول جای هیچ گونه نگرانی نداریم چون با مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰+ می توانند نسبت به معافیت اقدام کنند و اما فرزندان ذکور مددجویان که پدر یا مادر آن ها دچار معلولیت شدید در زمینه جسمی،ذهنی،بینایی،شنوایی و روانی باشند یک فرزند از خدمت معاف و معافیت کفالت دریافت می کند.

حسینی در خصوص مسئولیت نگهداری کودکان سندروم داون اظهار داشت:کودکان سندروم داون در مرکز رویش بهزیستی تحت آموزش هستند و موسسه خیریه نیکان ربطی به اداره بهزیستی ندارد و به طور جداگانه با بچه های سندروم داون ارتباط می گیرد و در چهار چوب دستورالعمل های این اداره عمل نمی کند و به مراجع قضایی اعلام کرده ایم که نباید چنین اتفاقی بیفتد.

ریاست اداره بهزیستی سیرجان گفت:خانه سالمندان سیرجان که قرار بود در این هفته کلنگ زنی شود به علت مشکلاتی به تعویق افتاد و قرار شد در یک مجتمع که هم مرکز سالمندان و هم مرکز توانبخشی که در دارستان وجود دارد به این مکان انتقال یابد و مکان جدید این مجتمع روبروی پمپ بنزین صدف قرار دارد.

وی در پایان گفت:تعداد ۱۲۰ کودک بدسرپرست در مرکز نگهداری می شوند و ۱۸۰ کودک امدادبگیر هستند که توسط کارشناسان و اورژانس اجتماعی شناسایی شده اند و سرپرستی آنان را یکی از اقوام به صلاحدید کارشناسان برعهده می گیرند و ماهیانه مبلغ ۳۵۰ هزار تومان از سوی بهزیستی کمک دریافت می کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.