×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024
جشنواره سی و پنجم تئاتر استان کرمان به صحنه پایانی رسید

به گزارش «سیرجان خبر» در این مراسم دبیر تخصصی جشنواره سی و پنجم طی سخنانی، جشنواره‌ امسال را موفق‌تر از سال‌های پیشین اعلام کرد و گفت: جشنواره متمرکز هدف والاتری دارد و قرار است بیشتر از آنکه رقابت باشد، محلی برای به اشتراک گذاشتن تجربه‌ها و اطلاعات باشد و از این لحاظ جشنواره سی و پنجم به اهداف خود رسید.

بنابر آمار اعلام شده، این دوره از جشنواره شاهد اعلام آمادگی ۵۰ نمایش، شامل: ۳۳ نمایش خیابانی و ۱۸ نمایش صحنه‌ای بود که در نهایت ۱۲ اثر به انتخاب داوران به مرحله‌ آخر راه یافتند.

محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز ضمن قدردانی از میزبانی و مهمان‌نوازی مردم سیرجان، ابراز امیدواری کرد شرکت‌های معدنی و صنعتی استان یار و یاور هنر تئاتر باشند و به ارتقای آن کمک کنند.

وی افزود: این توقع از شهر سیرجان وجود دارد که حامی هنر باشد و امیدوارم این جشنواره، آغازی برای رویداد‌های مهم تری باشد.

علی یعقوبی پور، فرماندار سیرجان هم برگزاری جشنواره تئاتر را تجربه موفقی برای استان و سیرجان عنوان کرد و از مشارکت هنرمندان و گروه‌های نمایشی و تلاش‌های دست‌اندرکاران و داوران این جشنواره قدردانی کرد و گفت: سابقه و پیشینه سیرجان، حاکی از این است که استعداد خدادادی، ذوق سرشار هنری و چهره‌های شاخص فرهنگی در این آب و خاک ظهور و بروز پیدا کرده است.

وی افزود: یکی از موثرترین و اثرگذارترین هنر‌هایی که می‌شناسیم، هنر تئاتر است و ویژگی که این صحنه و استیج دارد، در کمترین هنری قابل دیدن و تجربه کردن است.

معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری شهرستان سیرجان نیز در سخنانی کوتاه، چنین رویداد‌هایی را قدمی مهم و مناسب برای فرهنگسازی و استفاده از توان بالقوه شهر سیرجان عنوان کرد.

در ادامه‌ی این مراسم، بخش جذاب و پرانتظار معرفی برترین‌های جشنواره سی و پنجم فرارسید که در نهایت، نمایش‌های «خانه‌های اجاره‌ای» به کارگردانی مازیار رفعتی و «کلاه شما قاضی» به کارگردانی محسن میرزایی موفق شدند با درو کردن بخشی از مهم‌ترین جوایز، موفق‌ترین اجرا‌های جشنواره نام بگیرند.

در این مراسم همچنین یاد و خاطره‌ی زنده یاد محمود ستوده‌نیا، هنرمند پیشکسوت تیاتر استان با پخش قسمت کوتاهی از روایت «کوچ« ساخته‌ رضا مسلمی‌زاده گرامی داشته شد.

قرائت بیانیه‌ هیئت داوران بخش‌های نمایش‌نامه‌نویسی و اجرا، قدردانی از داوران و منتقدان جشنواره، عوامل اجرایی و شرکت‌های معدنی و صنعتی گل‌گهر، گهرزمین و توسعه‌ آهن و فولاد و شهرداری سیرجان به عنوان حامیان جشنواره از دیگر بخش‌های جنبی مراسم اختتامیه بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.