×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
مخالفت اتحادیه اروپاوآمریکا بابرجام نشان ازمخالفت با اصل نظام است/تشدید کوبیدن طبل مخالفت دشمنان نیاز کشور به وحدت را بیشتر می کند

.به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان ؛ آیت‌الله سید‌احمد خاتمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی شب گذشته درجشن میلاد ضامن آهو با بیان اینکه در خصوص سیره، عبادت، زهد و مردمی بودن امام رضا(ع) مطالب بسیار زیاد است که ما باید از این مطالب نهایت استفاده را داشته باشیم، ابراز کرد:حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا‌(ع) همانند ائمه دیگر به زیور فضایل اخلاقی و کمالات نفسانی آراسته و از هر گونه زشتی و پلیدی و رذایل اخلاقی منزه بودند و در این راه باید گفتار و رفتارش الگو و سرمشقی برای دیگران باشد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد:پیشوای هشتم(ع) با آنکه مقام رفیع امامت را داشت و برگزیده خدا بود، برای خود هیچگونه حریمی قائل نبود همچنین در زندگی خود با طبقات مختلف مردم حتی خدمتکاران و زیردستان با نهایت صمیمیت و فروتنی رفتار می‌کرد.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه  سیاست در متن زندگی همه امامان بوده است، افزود: جریان سکولار که در مبارزه با اساس دین است، معتقد است که اسلام از سیاست فاصله دارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مطالب فوق تأکید کرد:جدایی دین از سیاست به منزله تکذیب پیامبراکرم(ص) است پس نباید این دو را از یکدیگر جدا دانست.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه متناسب با موقعیت هر امام شیوه مبارزه سیاسی فرق می‌کرده، عنوان کرد: در زمان امام رضا(ع) مأمون به دنبال تخریب حضرت بودند اما موفق نشدند.

وی  با تاکید بر اینکه سیاست به معنای دغل و حقه‌بازی نیست، متذکر شد: ائمه به دنبال نهادینه کردن زندگی مسالمت‌آمیز بودند و  زندگی مسالمت‌آمیز با وجود همه اختلافات مورد تاکید اهل بیت(ع) بوده و باید در عرصه سیاسی نیز این گونه رفتار شود.

این مقام مسئول بااشاره به اتمام انتخابات بیان کرد: هم اکنون زمان حل کردن مشکلات جامعه فرا رسیده است و نباید اجازه دهیم تا اشخاصی با نیش و کنایه وحدت فی ما بین آحاد جامعه را از بین ببرند این را بدانیم که  امروزه وحدت از نان شب هم واجبتر است، زیرا دشمنان ایران بیش از هر زمانی بر طبل مخالفت می کوبند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری محور وحدت در جامعه می باشند،خاطر نشان کرد: اگر کسی در مسیر رهنمودهای رهبری قرار گیرد و با ایشان زاویه نداشته باشد، آن شخص به سمت وحدت و مسالمت پیش می رود و همه ما باید در خط رهبری و پیرو ولایت رهبری باشیم.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه  اتحادیه اروپا و آمریکا در مخالفت با برجام نشان دادند که با اصل نظام مخالف هستند، در ادامه اظهار کرد:برای آنها اصولگرا و اصلاح طلب معنایی ندارد و چنانچه فرصتی پیدا کنند با هر جریانی مخالفت می کنند.
آیت الله خاتمی ابراز کرد:  نسل کشی در یمن، بی خانمان کردن ۱۰ میلیون نفر در سوریه و جنایت های وحشتناک داعش در سوریه و عراق ماحصل سیاست های آمریکا است ،نباید امید به این کشورهای ظالم برای گره گشایی مشکلات داشته باشیم و بدانیم که آنها از هر فرصتی برای رویارویی با نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده می کنند.
این مقام مسئول ضمن تأکید بر اینکه مخالفت اتحادیه اروپا و آمریکا با برجام نمونه بارزی از این رویارویی با نظام است چرا که ما به تمامی قرارداها پایبند بودیم و آنها با همه چیز مخالفت کردند،خاطر نشان کرد: ما باید از سیره پیامبران درس عبرت بیاموزیم و به هیچ عنوان با دشمنان مذاکره نکنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.