×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
۵۰ بیمار هموفیلی سیرجان نیازمند حمایت خیرین

به گزارش “سیرجان خبر” بی بی فاطمه خاکسار، مسئول کانون بیماران هموفیلی سیرجان در گردهمایی بیماران هموفیلی که در سالن مهر شهرداری این شهر برگزار شد گفت:  ۵۰ نفر بیمر هموفیلی ماهیانه بیش از ۵ میلیون ریال هزینه درمانی برای طی مراحل سلامت خود را دارند که تامین نمیشود.

وی افزود :بیماران حتی برای مراحل فیزیو تراپی، سونو گرافی و دندانپزشکی به مرکز استان کرمان اعزام می‌شوند که این یکی دیگر از مشکلات آنان است و مقرر شد معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی سیرجان نسبت به تامین این بخش‌های درمانی ویژه بیماران هموفیلی اقدام کند که نیازمند حمایت مسئولین استان و شهرستان است.

مسئول کانون بیماران هموفیلی سیرجان با تشریح وضعیت بیماران هموفیلی و نیاز خونی آنان گفت: بیماران هموفیلی را تنها نگذاریم ودسترسی به دارو‌های این بیماران باید راحت و آسان باشد و مسئولین وزارت بهداشت در خصوص طرح‌های پیشگیری از تولد بیمار هموفیلی گسترده‌تر اقدام کنند.

خاکسار افزود: گرچه بیماری هموفیلی قابل درمان است، اما این بیماران نیازمند مراقبت‌های صحیح هستند و باید صدای آنان را به خوبی بشنویم و به خواسته آنان هم توجه کنیم وبیماران هموفیلی نیازمند حمایت‌های اجتماعی به خصوص در حوزه اشتغال و خدمات روان شناسی هستند.

این مراسم با اجرای برنامه‌های فرهنگی و ارائه راهکار‌های لازم در خصوص حمایت از بیماران هموفیلی همراه بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.